Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. dette spørsmålet hører vel kanskje ikke til dette forumet, men jeg må spørre likevel.

jeg veide 62 kg da jeg ble gravid, 162cm og nå veier jeg 73. jeg vet jeg har gått opp mye, men bekymrer meg ikke så mye over det nå. spiser sunt, litt godteri en gang i uken, men har vært dårlig med aktivitet den siste tiden. er nok derfor.

det jeg lurer på, er om det virkelig ER så vanskelig å komme tilbake til 'normalen' igjen slik som alle sier? jeg drev med kickboksing før og satser på å gjøre det etterpå også. tror dere ikke at når jeg begynner igjen med min vanlige trening, så vil dette ordne seg av seg selv?

Kickboksingen må jeg jo vente en del uker med, men vil jo begynne med lange trilleturer ganske tidlig, er ikke det bra? en bør jo ha en realistisk tanke når det gjelder hva som skal skje etter fødsel, og ha mål om å begynne å trene igjen? jeg vet i hvertfall det at så lenge jeg føler meg bra med meg selv så vil det være bra for resten av familien også. min kjære og babyen min. mer overskudd, bedre humør.. o.l.

noen som vet noe om dette og har meninger om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden jeg ikke vet terminen din er det umulig å si om de 11 kiloene er mye eller lite...

Skrevet

nei, ikke hør på de som sier det, de fleste blir "seg selv" igjen etter fødselen. Noen etter 2 uker, andre etter et års tid. 11 kg er jo ikke mye, så tipper du kommer fort inn i dine gamle klær igjen=)

Jeg gikk opp over 30 kg siste sv, men etter 6 mnd var alt borte=)

Lykke til!

Skrevet

nei, men merker veldig på rumpe og lår at de har vokst litt, for å si det sånn. men skal jo begynne å trene igjen etterpå og regner med at det da vil gå fint.. lurer bare på om andre har samme innstilling som meg eller om jeg er helt urealistisk?

Skrevet

Du har da ikke gått opp mye... jeg har gått opp over 20 kg, og regner med at det blir borte igjen med amming, kosthold og trening..

Skrevet

det er det jeg også regner med. fint å høre at andre tenker det samme. :)

Skrevet

Det som er vanlig er å gå opp ca 12-15kg i løpet av hele svangerskapet, så jeg vil ikke påstå du har tatt av så veldig akkurat...

Hvis du etter fødsel spiser vanlig, beveger deg, tar trilleturer med vogna og i tillegg tar opp igjen treninga, så skal du nok greie å bli kvitt kiloene. Selv gikk jeg opp 17kg forrige gang, etter 2 1/2 mnd (bryllupet, hehe) var 15 av dem av igjen, uten at jeg gjorde noe særlig for det.

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Trodde det skulle bli peace of cake å gå ned kiloene etter fødselen, MEN gikk heller opp før e gikk ned. Men folk har forskjellige stoffskifte oxo. Er mange mange som ikke går ned av å amme så dere er klar over det.. Men lykke til=)

Skrevet

Da jeg fikk førstemann gikk jeg opp 15kg, vi levde stort sett dolly dimple og hamburgersjappa og 3 uker etter fødselen hadde jeg 3 kg igjen å gå ned. Men de 3 siste var drøye...

Skrevet

ok. :) er greit å høre hva andre tenker og erfarer, det gjør jo at en også ønsker å 'gi jernet' litt selv også. og jeg er vant til å trene regelmessig med kickboksingen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...