Gå til innhold

Susanna:)) ("fra" Falun...)

Anbefalte innlegg

Hei Susanna!

Hvordan går det med deg?

Det er så lenge siden jeg har sett/hørt noe til/fra deg her inne?

Håper alt er bra med deg og spiren/e og at du har hatt en flott julefeiring:-)

Ønsker deg lykke til videre og håper du lar høre fra deg...

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære ivf m/baby!

Så koselig at du tenker på meg! Jeg ble både glad og rørt............

Ja, det er lenge siden sist. Har hatt søstra mi og hennes to gutter på besøk; har vært lite tid til BIM, for å si det sånn.........

Men jeg tenker mye på dere her inne, og venter på det nye forumet vårt!

Ellers har jeg vært veldig kvalm i flere uker, er helt ferdig av det.

Må nok bestille time hos akupunktør.

Hvordan har du det? Har du vært på UL?

Jeg ønsker deg også masse lykke til videre! Gleder meg til å høre fra deg igjen!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7577689
Del på andre sider

Heeei, der var du jo! :-))

Det var godt å endelig høre fra deg:-)

Her går det bare bra. Er 7+2 idag (etter min beregning da...).

Var på UL forrige fredag....! Helt utrolig:-) Fikk se hjertet til vår lille skatt slå som bare det:-)))

Fikk termin 15.august.

Ikke særlig kvalm her, bare litt uggen om morgenen. Ellers så er jeg ganske så trett og blir en tanke sur og gretten litt for fort... Jaja, jeg vokser det nok av meg, sier samboer.....ha ha ha:-)))

Ømme pupper og oppblåst sånn cirka "all over" følger også med *knis*

Men du da? Hvor langt er du på vei? Vi er jo temmelig likt alle oss i uke 47 klubben, så her blir det jo bare snakk om dager:-)

Har du vært på UL? Vet du noe mer om spiren/e der inne?

Uff, det hørs jo ikke godt ut å være kvalm da....selv om en del av meg ønsker å være det da det liksom er det "store og endelige" graviditetstegnet. Du skjønner hva jeg mener:-)

Men mine 2 søstre var ikke kvalm, ikke mamman min heller, så jeg får bare innse nederlaget og finne meg i at jeg ikke vil bli kvalm....he he;-)

Håper du blir kvitt kvalmen snart og at resten av svangerskapet forløper uten problem:-)

Nå er det endelig helg......jobber i romjulen, så nå skal jeg sove til 2007 tenkte jeg;-)))

Håper å høre fra deg snart igjen og ha det bra så lenge!

Gode klemmer:-)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7577884
Del på andre sider

Hei igjen!

Å, så du har vært på UL! Så spennende!!! Herlig!!! Gratulerer igjen!!!

Jeg skal dit i januar, 4. jan. Gleder meg veldig, vi vet jo ikke om det er en eller to spirer der inne..........

Du hadde uttak den 22.november, ikke sant? Da er du 7+3 i dag etter min beregning også......hehe........

Jeg er 7+5 i dag, hadde uttak den 20.nov.

I begynnelsen syntes jeg at det var "deilig" å være kvalm, det var godt å få bekreftelse hele tiden.......Men det er ikke så deilig lenger, nei......

Håper virkelig at det gir seg snart; er blitt ganske usosial på grunn av det........Har ikke lyst til å treffe venner...........

Så bra at du slipper dette, vær glad for det!

Ja ja, dette var dagens klage, haha.......... Ellers har jeg det kjempebra, og er sååååååå glad og takknemlig for at jeg kan skåle med alkoholfri drikke i morra!!!!!!

Ønsker deg en flott feiring i morra og en fantastisk 2007!!!

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7590890
Del på andre sider

Hei igjen Susanna:))

Ville bare innom for å ønske deg lykke til på UL på torsdag om jeg ikke rekker å stikke innom imorgen:)

Godt du regner likt som meg mtp termin - da er jeg 8+0 imorgen og beveger meg altså inn i min uke 9 :-)))

Tiden går jo så fort, så UL i uke 12 nærmer seg!! Jippi!!!:-)))

Håper kvalmen din slipper taket etter hvert, skjønner så klart at det er slitsomt. Kan jo være litt uggen selv innimellom og bare det syns jeg er ekkelt.

Du er vel spent på hvor mange det er der inne?:-) Jeg tror og føler at du har to små der inne, men jeg kan ta feil.....men jeg tror det inntil det motsatte er bevist, he he:-)

Venter i spenning og ønsker deg lykke til!!!!!!

God klem fra:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7620485
Del på andre sider

Hei ivf og susanna!

Sniker meg inn her jeg fordi jeg også hørte til rugeklubben 47... Jeg er så lykkelig (og kvalm) for tiden! Så vår lille baby på ultralyd i går og hjertet banket flittig. Jeg er 7+6 i dag, så jeg vet vi tre ligger ganske likt i løypa. Derfor er det spesielt morsomt å følge dere!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7627952
Del på andre sider

Annonse

Hei li-li!

Ja, vi ligger bra likt:-)

Jeg er 8+0 idag, så jeg ligger bare en dag foran deg. Jeg fikk termin 15.aug. Du da?

Susanna ligger 2 dager foran meg igjen.

Det er hennes tur imorgen og håper hun får oppleve det samme som det vi to fikk (og kanskje det er to der inne?!!!!!)

Nei, dette er fantastisk du.... Nå gleder jeg meg bare til UL i uke 12.

Ellers her så har ømme pupper avtatt og jeg er ikke kvalm. Men, men, det får bare være. Kjenner jeg kan stresse litt innimellom mtp mangel på symptomer, men det er lite og ingeting jeg kan gjøre med det:)

Får vondter der nede og det stikke en del m.m., så det får holde det:)

Håper alt er bra med deg og at du stortrives med beibi i magen!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7635749
Del på andre sider

Hei du!

Ja, jeg ligger kun en dag bak deg ja. :o) Jeg fikk termin 20. august... Men de har vel forskjellige måter å regne på.

Jeg har ikke fått ul i uke 12 jeg og skal ikke ha mer med fertilitetsklinikken og gjøre for denne gang. Men jeg har lyst til å ta ul privat bare for å se utviklingen! :o)

Mine pupper er ikke sånn superømme de heller, men kvalmen blir jeg ikke kvitt med det første. Jeg var ute blant folk i dag for første gang siden mellomjula og det var pyton og kjenne røyklukta utenfor kjøpesenteret og matlukta fra bakeriet. Jeg tåler svært få lukter for tiden. Det er jo litt tussig å være så kvalm, så nå er jeg sykmeldt ut neste uke. Håper det blir bra snart! :o)

Jeg trives absolutt med baby i magen og håper den blir hos meg i 7 måneder til! ;o)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7642264
Del på andre sider

Hei igjen!

Tusen takk for dine lykkeønskninger ivf m/baby, det betyr så mye!

Og kjære li-li, det er kjempekoselig at du "sniker deg" inn her! Gratulerer så mye med spiren igjen! Ja, det er noe helt ubeskrivelig å se liv i livmora!!!

Jeg lurer også på hvordan det går med ABC10? Vi hadde uttak på samme dag.........

I dag har vi vært på UL, og det var helt fantastisk!!!!!

Jeg var jo forberedt på å få svar på om det er en eller to spirer der inne, men neeeeei.......................Må vente i 3 uker til!!!!...............

Den ene spiren var 100 % bra, helt perfekt sa legen.

1,5 cm og hjertet slo kjempefort!

Den andre var mye, mye mindre, nesten uten fostersekk men med pulsasjon. Legen sa at det kan gå begge veier....

Hvis den lille "gir opp" da kan jeg få litt blødninger........Men "den" kan jo også komme seg.......

Helt sprøtt.............Skal tilbake i uke 12, 31.januar. Da får vi vite mer........

Så ivf, du hadde på en måte rett, hehe...........

Du skal også på UL i uke 12, hvilken dag har du time da?

Li-li, jeg er også sykemeldt ut neste uke. På grunn av sterk kvalme og forkjølelse.........Heldigvis har jeg ikke feber, men hoster mye dessverre.........

Har gått ned noen kilo :( Menyen består stort sett av epler, klementiner, knekkebrød og potetmos.............Fikk lyst! på suppe i dag, samboeren skal lage det til meg. Han er utrolig snill og lager nydelig mat.

Har dere ellers kjøpt noen bøker, eller andre ting?

Skal dere ha jordmor? Jeg fikk anbefalt av min fastlege å ta kontakt med jordmor i tillegg til den vanlige kontrollen; han mener at dem har mye bedre tid enn leger+at de kan mye.

Det føles litt rart å skrive om disse tingene på denne siden, men jeg hører til her. Jeg lurer på når vi kan "flytte" til det nye forumet?

Stor klem til dere fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7644649
Del på andre sider

Hei igjen Susanna:))

Oiiii, så spennende da......!

Ja, da hadde jeg jo på en måte rett selv om du nok visste det selv innerst inne:-)

Håper jo at den lille kommer seg og klorer seg godt fast slik at du får beholde begge to. Men ikke for enhver pris vil jeg tro da...

Tenk, en nydelig frisk beibi er mer enn nok å være takknemlig for:-))

Vi får overlate det til "han der oppe", så krysser vi fingreren og ber om at alt går så bra som det bare kan....

Gått ned noen kilo du, ja.... Verre med det her i gården. Herregud, jeg spiser hele tiden. Er såååå sulten som jeg aldri har vært før. Trykker i trynet både i tide og utide.....så ei god bolle - ja, det kommer her:-)

Men jeg merker at jeg ikke får lyst på ting, som feks. rødt kjøtt byr meg helt imot og kaffe har jeg ikke smakt på uker.

Jeg skal på 12 ukers UL 30.jan - da er jeg 11+6 iflg. min beregning tatt i fra uttaksdagen. Gleder mer noe vannvittig til den!!!!!!

Jeg skal på min første kontroll hos fastlegen min uken før UL i uke 12, altså om 2,5 uke. Da vil jeg få navn og nummer til jordmor og ringer nok dit og får time med en gang etterpå. Greit å komme i orden og se hva slags jordmor det er og om vi "taler samme språk":-)

Jeg har ikke kjøpt noe og det er helt rart, men jeg tenker ikke på det en gang. Ikke har jeg sett etter ting eller gått og kikket i butikker på all slags mulige babyting.... Vet ikke helt jeg, kanskje det ikke har gått opp for meg enda?

Håper du blir bedre med tanke på både kvalmen og hosten din snart. Tenker på deg og krysser fingene for at UL i uke 12 blir en fantastisk opplevelse!:-)

Mange klememr fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7646338
Del på andre sider

Hei igjen li-li:-)

Jeg har heller ikke kontakt med fertilitetsklinikken min på den måte, altså de følger ikke meg og svangerskapet mitt. Kontakten med de og deres forhold til meg ble sånn sett avsluttet da jeg ble gravid, bortsett fra UL i uke 7 og lHCGprøver.

Nå går alt gjennom lege etc.

Men du trenger ikke gå privat for UL i uke 12? Vi med prøverør "skal" ha UL i uke 7, 12 og "den vanlige" i uke 16/19. Du vil ikke bare ringe gynekologen du har vært hos tidligere da eller få legen din til å sende en henvisning, så får du UL i uke 12 og det skal du ha og få uten problem. Legen din vet jo hva du har vært igjennom og skal ordne det for deg. Klinikken har ingenting med den å gjøre.

Sånn fungerer det ihvertfall for meg.

Snakk med legen din du og få en henvisning. Så sparer du den 1000lappen og kan bruke den på babyen din istedet for:-)))

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7646473
Del på andre sider

Hei igjen!

Ja, jeg er supertakknemlig uansett om det er 1 eller 2!

Var bare litt rart på UL i går.......... Men har bestemt meg for å ikke bekymre meg nu; kan ikke gjøre noenting uansett!

Du skal jo på neste UL dagen før meg; så spennende!

Bra at du har god appetitt! Jeg prøver å spise jevnt; frukt og ting jeg har lyst på for å unngå den store kvalmen.........

Jeg har nå fått navn og nummer til jordmor hos gynekologen min + ei bok, som alle gravide får gratis: Svangerskapsboka. (Det står om det på babyverden.no.)

Skal du ha svangerskapskontroll både hos jordmor og hos fastlegen din? Jeg skal ha det hos gyn. min og jordmor. Tror du det er lurt å bestille time hos fastlegen også iblant?

Ellers har jeg heller ikke kjøpt noe......Jeg tenker heller ikke på det.........Har bare bestilt en video av Lennart Nilsson om barnets utvikling i magen.

Og i dag har vi fått vårt nye forum!! Gud så herlig!! Jeg har bursdag i dag, så det var en sinnsykt bra gave!

Håper du har det kjempefint! Vi snakkes på "Gravide slitere"!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7660866
Del på andre sider

Gratulere så mye med dagen idag, Susanna:)) Hipp hipp hurra!!! :-)))

Ang. UL og det som skjer rundt oss, så er det lett å si at vi ikke skal bekymre oss, men man får jo mange dumme tanker...

Den ene gangen jeg fikk bli spontant gravid på egenhånd var for 2år siden og det endte med MA i uke 11.

Er det da rart at jeg tenker på det nå og faktisk gruer meg til UL om 3 uker? Jeg syns ikke det...

Blir vel litt stressa av at jeg ikke har noe særlig med symptomer etc nå om dagen. Vil jo så gjerne føle alt mulig...

Men jeg er jo veldig sulten da, må tisse en gang i timen, må opp på do hver natt, ingen mens, treig mage, vondt i hodet, hissig, stikkninger der nede.... Joda, det rimer vel litt på et svangerskap? Hi hi:-)))

Men det går som det går. Ingenting jeg kan gjøre fra eller til...

Det var dagen depp... :-)

Forrige gang jeg var gravid så kom jeg meg aldri så langt som til jordmor. Men jeg har forstått det slik at jeg skal til lege og jordmor annenhver gang. Det sa legekontoret til meg nå og slik var det forrige gang også. Men jeg mener en kan bestemme det litt selv?

Altså hvor og med hvem en trives best med og sånn.

Godt at gravide slitere er oppe og går, men håper det kommer link til forumet inne på menysiden snart... Tungvindt å komme seg inn.

Ha en fin kveld videre, Susanna og håper du har fått mye kos og oppmerksomhet på dagen din idag.

Ta godt vare på deg selv, så prates vi.

God bursdagsklem fra meg:-)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7565271-susanna-fra-falun/#findComment-7664757
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...