Gå til innhold

Hvor mange spark i løpet av hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter at man har drukket to store glass med blåbær saft,iskaldt,skal man kjennes spark og hvor mange bør man kjenne i løpet av denne tiden?

Har ikke kjent noe sørlig med liv idag,så har drukket 2 glass med iskald saft m/sukker i,og skal jo kjenne liv nå,men er lite å kjenne her,er i uke 23,og er mitt 3 svangerskap,og har kjent liv fra ca. uke 12-13,så vet hva jeg skal kjenne etter,men ser ut som jeg enten har en veldig søvning unge idag,eller...

mista i ma i uke 18 første gang jeg var gravid,og lillegutt er prematur,så vil jo helst at alt skal være normalt her,så derfor lurer jeg på dette.

Noen som kan svare.

Har dulta til magen også,men virker ikke som den er noe særlig samarbeidsvillig ikveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger nok ikke være annet enn at spira har en "døff" dag og slapper av..

Det er jo fortsatt litt vanlig at vi ikke kjenner liv hver dag enda.. Fra uke 28 derimot...

Men bekymrer du deg veldig kan du jo bare ringe til JM og høre hva de har å si... Så det beroliger deg..

Lykke til =)

Skrevet

Dette fant jeg om "tell trivselen":

Start å telle trivselen når du er kommet til uke 28 i svangerskapet.

• Skriv inn datoen du begynner og terminen din på skjemaet.

• Tell til 10 - ta tiden fra du kjenner det første sparket (så du vet at barnet er våkent).

Alle bevegelser gjelder som "spark", men hikke skal du ikke telle! Flere bevegelser samtidig gjelder for ett "spark". Det går fortest om du ligger/sitter avslappet og kjenner ordentlig etter. Om barnet sover, er det lov å vekke det med litt klapping/dytting på magen eller ved at du drikker noe kaldt. • • • Sett et kryss i ruten på skjemaet for tiden det tok å telle 10 spark og hvilken dag det er.

• Tell omtrent på samme tid hver dag - så langt du kan. Velg en tid på døgnet når det passer deg best å sette av litt tid og når du vet at barnet pleier å være aktivt - gjerne om morgenen før du står opp. Start tellingen innen de samme to timene hver dag. Skriv på skjemaet i hvilket tidsrom du pleier å telle. Gjør du det slik, vil de fleste oftest bruke under 15 minutter på å telle trivselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...