Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Hei! noen flere med små barn og full stilling? Har stadig dårlig samvittighet at jeg ikke er tilstedet for henne! det gjør helt vond å tenke på at hun er hele dagen med fremmede mennesker, mens jeg er på jobb! Hva kan være viktigere enn barn??!! men jeg har desverre ikke mjulighet å være hjemme fra jobb, og ikke kan ha 80% stilling enda.. er på prøveperioden. men det er så hardt!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Jeg er ikke i samme situasjon, men svarer deg likevel. Forstår at du synes det er tungt, men det er nok mye vanskeligere for deg enn den lille. Jeg leste et sted at de barna som gikk fulltid i barnehage/dagmamma hadde like mange timer med forledrene som de som jobber redusert. Årsaken var at disse foreldrene brukte hele helgen på barna fordi de hadde dårlig samvittighet nettopp for at de var så mye borte i ukene. De andre foreldre brukte mye mer barnepass i helgene.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 J%#¤g kjipt! Begynte å jobbe fullt da han var 13 mnd, er nå 16. Mye dårlig samvittighet overfor han lille, samtidig som det føles som man må prestere mer og bevise at man fikser jobben like bra som før. Har lite overskudd til venner eller hobbyer, og må helt ærlig innrømme at jeg synes det virker meningsløst å få barn bare for å sette dem bort til andre. Livet er litt kjipt akkurat nå :-/
Huldr@ Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Skjønner godt at det er vanskelig. Jeg studerer, men jobber ca to ganger i uken. Barna mine har litt kortere dager i barnehagen når jeg er på universitetet. Jeg sliter med samvittigheten også, men jeg ser jo det at begge storkoser seg i barnehagen. Minstejenta er 14 mnd, og løper alltid bort og opp i fanget til en av de ansatte med en gang vi kommer. Så det er nok verst for oss foreldre. Når jeg er ferdig med studiene og skal ut i full jobb, skal mannen min gå ned til 80% stilling - kanskje det hadde vært en mulighet for dere også? Det er vel ikke gitt at det er kvinnen som skal være hjemme? (dette er selvsagt ikke mulig om du er alene da). Hun har det nok veldig fint i barnehagen - når hun er så liten sover hun vel også - det gjør jo dagene kortere. Kos deg med henne når dere er hjemme - og prøv å gi henne fra deg i barnehagen med god samvittighet=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå