Gjest Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 hei. min sønn på 4 mnd har bronkitt, var hos legen i dag og fikk pencilin.. jeg ga han nettopp dosa si og en melkeskvett, men så gulpa han.. skal jeg gi en dose til da?
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Har du fått ekstra så han har til riktig antall dager selv om han får mer? Hvis medisinen ble gulpa opp bør han absolutt få ny, men man kan ikke avslutte en p.kur tidlig pga fare for oppblomstring av bakterier igjen.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 det er 60 ml i flaska. han skal ha 6 ml om dagen, så kuren varer i 10 dager. fikk ikke med noe reserve..
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Kan være en ide å ringe legevakta og forklare. Kanskje du får ny resept så slipper du å være bekymra over at det kom opp:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 hæææ medisin fra flaske rareste. Min fikk pencilin stikkpille da ho var 3 mnd. For at ho ikke skulle gulpe opp medesinen.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 ringte å snakka med legevakta. skulle ikke gi en gang til siden han er så liten.. forskjell på pencilinen kanskje, derfor datra di fikk stikkpiller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå