Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tulle som blir 6 uker på torsdag. Hun tuller på natt og sover på dag. ;o) Jeg blir av og til så trøtt at jeg sovner med henne opp på meg og da sovner hun også. Så våkner jeg og legger henne i sengen og da våkner hun igjen. Har styrt på sånn en stund nå. Som sagt på dagen sover hun masse, men klarer ikke å holde en baby våken. Virker som hun ikke liker mørket og at det er stille. Noen som har råd????

Skrevet

Sånn hadde vi det og i begynnelsen. Du må bare trøste deg med at det som oftest går over etter et par uker, de finner mer og mer rytmen i døgnet. Det kan hjelpe å ta de ut i dagslys (det lille som er) på dagen. Har og hørt at det er viktig å ro ned på kveld og ha et klart skille mellom lys og aktivitetsnivå på dag og kveld.

Hos oss gikk det seg til etterhvert, men det er en slitsom periode! Du får prøve å nyte de gode stundene og tenke at dette hører med spedbarnsperioden og at det snart bedrer seg.. Og sove eller få avlastning på dagen!

Masse lykke til:-)

Skrevet

Det tar lang tid å få snudd døgnet riktig. Det hjelper hvertfall ikke å prøve å holde henne våken på dagtid. (bitter erfaring: overtrøtte unger sover hvertfall ikke) men prøv å vekke henne for å gi henne litt mat med tre timer mellom hvis hun sover lenger enn det på dagen (hvis du ammer kan du jo nesten gjøre det konstant:) ) Lag et fast leggerituale så hun skjønner at det er natt og legg henne til nøyaktig samme tid hver kveld (og vekk henne og ta henne ut av soverommet 12 timer etter) ha det mørkt, men et lite nattlys er en god ide så det ikke blir noen endringer i omgivelsene når hun må klappes på eller mates om natta. vær kjedelig om natta. Hvis hun ikke tisser så mye at det går gjennom kan du også kline på sinksalve og ikke bytte bleie om natta.

Det hjalp etter en stund på min baby, som heller ikke liker stillhet eller mørke.

Det er også viktig at du får henne til å sovne der hun skal sove så du slipper å vekke henne ved å legge henne. Hun blir sikkert sint over å skulle sovne i senga si, men om du koser og synger litt roer hun seg nok.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...