Gå til innhold

Mens og fruktbarhet...sammenheng??

Anbefalte innlegg

Hehe...ja, jeg vet det har en sammenheng altså- helt "blond" er jeg ikke :)

Men lurte på en liten ting... Spiller det inn på fruktbarheten hvor sterk mens man har?? Er man mer fruktbar om man har sterkere mens??

Pleier vanligvis blø en del de 2-3 første dagene og deretter kun litt "ikke-ferskt-blod" (om man kan kalle det for det) de neste dagene (har mens i 7 dager). Denne gangen blødde jeg kun det første døgnet og deretter stort sett ingenting! Kun litt som kom på papiret da jeg tørket meg.. Regner med dere tåler detaljene her :)

Helt ok for meg å ikke blø så mye, men er bare så uvanlig at det kom så lite denne gangen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7564691-mens-og-fruktbarhetsammenheng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje festeblødning??

trodde ikke det var sammenheng mellom hvor mye man blør og hvor fruktbar man er, men hva vet vel jeg.

Gjorde deg vel ikke akkurat så mye klokere nå. Hehe...

Jeg har aldri hørt noe om at det skal være sammenheng mellom sterke menstruasjoner og god fruktbarhet. I så tilfelle burde ikke jeg vært i 6. prøveperiode nå, for jeg har ganske krafige menstruasjoner.

Vet ikke helt hva som er mest avgjørende jeg, men jeg tror det er mye tilfeldigheter og timingen som avgjør om det klaffer eller ikke.

Tror ikek det har noe å si. Da jeg ble gravid første gang hadde jeg vanligvis mensen i 5-6 dager med jevn blødning og bare spotting siste dagen eller max de 2 siste dagene, men forholdsvis lite blod sammenlagt. Nå etter fødsel (og minipilleslutt) har jeg megakraftige blødinger i 2-3 dager og kanskje spotting den 4. dagen. Forrige syklus blødde jeg bare i 2 dager totalt! Men ingen baby så langt. Slutta på pillen i februar, og forrige gang ble jeg gravid på 3. forsøk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...