Gå til innhold

Noen her i ca uke 18?

Stolt mamma for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er formen deres? Har dere kjent noe til den lille? Har dere lagt på dere noe? Vært på UL? G/J?

Jeg er i toppform etter 3 mnd med kvalme, har foreløpig ikke kjent noen ting, gikk ned i vekt de første 3 mnd pga kvalmen men har gått opp igjen ca. 1,5. Gleder meg til neste uke, da er det UL, tror det blir gutt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er her.. Var egentlig 12 dager lengre på vei, men ble flyttet på UL, er i dag 17 + 2.. På UL trodde han at det var jente..

Har hatt problemer med bekkenet siden uke 10, så det er ikke noe artig.. Ellers har jeg ikke hatt spesielt kvalme denne gangen, bare liten matlyst. Har en sønn fra før, og var utrolig kvalm da jeg ventet ham ( de tre første månedene)..

Har kjent liv lenge kanskje fra uke 10-11 (utifra den nye terminen), men mest bevegelse, ikke spark. Har morkaken på framsiden, så det polstrer, så det blir en stund til jeg merker sparkene skikkelig.

Har du vært på UL? Når har du termin?

Skrevet

Hei! Jeg er i uke 19, og skal på ultralyd i morra. Gleder meg! Jeg har vært i toppform fra dag en, har kun vært litt trøtt, så jeg skal ikke klage. Jeg har lagt på meg ca en kilo. Jeg tror også jeg får en gutt, vet ikke helt hvorfor, er vel magefølelsen som slår inn!

Skrevet

Hei! Jeg er 17+2 i dag, og formen blir bare bedre og bedre!

Var veldig kvalm i starten, men nå har det begynt å gi seg. Har bare gått ned i vekt, ca 5kg, men det er ingen fare! ;)

Venter nummer 2, dette er spennende! UL om 6dager, vi tror det er gutt, men vi får se;) Jente fra før.

Skrevet

Er 18 fullgåtte uker i dag, skal på UL neste uke. Har vært kvalm og elendig i 3 mnd, begynner å bli i bedre form nå, heldigvis.

Ganske tydelig kul på magen, gått opp ca. 2,5 kg. Dette er min nr. 2.

Skrevet

Jeg er i min 18 uke nå. Han/hun styrer og steller der nede som bare det. Har ikke fått noe spesielt mage enda.

Var på ul i uke 17 men skal inn igjen på ny ul fordi legen mente att det var litt tidlig enda. Fikk ikke tatt ordentlige mål. Blir antagelig satt tilbake noen få dager.et var arti og se den lille veive med armer og ben der inne. Sier jo ikke neitakk til to ordinære ultradlyder :-)

Formen er sånn opp og ned.

Skrevet

johoo!

Jeg er 18+0 idag!

Formen er kjempebra. Var dårlig, kvalm og svimmel i 14 uker!

Vet ikke om jeg har lagt på meg noe for jeg har ikke sjekket vekten siden første kontroll :)

Vi har UL 8. januar - det blir spennende! Tror vi får jente men er ikke sikker :)

Jeg er 2. gangs og har i et par uker kjent litt spark utvendig - ikke så ofte men bittesmå spark innimellom!

Lykke til på UL :)

Skrevet

Jeg er 17+6 i dag i følge BIM. Jeg er litt usikker selv, men det er sikkert riktig. Jeg har det egentlig veldig bra, og har kjent den lille i nesten 2 uker nå. Jeg var på ultralyd den 19. desember og de sa det var en jente. Men jeg stoler ikke på det før jeg har født og ser den lille :) Så langt har jeg ikke lagt på meg noe, men det kommer vel med tiden :)

Skrevet

Jeg begynner på uke 18 i morgen :-) Tror også jeg venter en gutt, den tredje i så fall, skal til UL 8 januar og gleder meg vilt! Har vært på 3 tidlige UL'er, men det er ikke det samme, siste var i uke 12 og varte i 2 minutter... (pga komplikasjoner)

Formen er ganske bra nå. Blir fort trøtt og begynner å merke det godt i ryggen og litt i bekkenet om jeg går og står mye, ellers er det ikke mye å klage på nå egentlig. Har vel gått opp ca 3 kg så langt, kanskje litt mer nå i julen, hehe... Jeg kjenner mye til den lille, har fått noen saftige spark innimellom, et par har jeg sett utenpå. Kjenner liv mange ganger for dagen. Dette er vel den beste tiden, fra rundt uke 17-19 til rundt uke 30 :-)

Skrevet

Jeg går inn i uke 20 i dag, og det betyr vel at jeg har 19 fullgåtte uker bak meg....

Har vært mye kvalm (men uten å kaste opp) denne gangen, den verste kvalmen ga seg i ca. uke 14. Har fremdeles liten matlyst, noe som har medført - 6 kg hittil.

Er fremdeles mer enn normalt trøtt og sliten, så det at man i 2. trimester blomstrer og ser bedre ut enn noen gang, stemmer ikke helt her i gården.

Jeg ser selv at magen min har forandret seg (hadde litt mage på forhånd), men jeg tror neppe at andre kan se på meg at jeg er gravid. Slik var det sist også..... Bevegelser i magen har jeg kjent siden uke 11 - 12 denne gangen, veldig tidlig, men ikke til å ta feil av. Nå kjenner jeg liv så godt som daglig. Var på UL rett før jul, og der mente jordmor at det sannsynligvis var en gutt på vei. Har jente på 3 år fra før.

Skrevet

Hei

jeg er 17 uker på vei i dag ;-)

Har kjent liv lenge, dette er mitt andre svangerskap.

Jeg har gått opp endel, vært mye i ro så da har kiloene sneket seg på.....

Jeg skal på UL 10. jan - gleder meg enormt til det!!!

lykke til på UL neste uke da

Skrevet

Hei ;-)

Surret litt jeg, er 18+0 i dag jeg ;-)

Og "amme"tåka har slått til for fullt!

hi hi

Skrevet

Er også 18 uker..

Kaster opp hver dag fortsatt.. håper det gir seg snart.

Kastet opp til 7. mnd. med eldste så jeg tør liksom ikke håpe for mye heller.

Er rundere nå enn sist og har gått opp i vekt til tross for spyingen (går på kvalmestillende for å ta av de verste toppene, var innlagt tidligere i høst).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...