Gå til innhold

Pokker, altså, nå snur hun seg over på magen i senga og kommer seg ikke rundt igjen. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 4 mnd og snur seg fra rygg til mage men ikke tilbake igjen. Hun snur seg i søvne også, det har hun begynt med i det siste. Jeg har jo ikke sjans til å ligge og overvåke henne hele tiden! Hun ligger ved siden av meg om natta, forresten. Men det virker som hun snur seg kun når jeg ikke er der. Noen råd?

Skrevet

kjøpe sånn sovepose/dress sak der du kan binde hun fast i sidene?

Skrevet

La henne ligge på mage da..............

Datteren min sov på mage fra hun var 3-4uker. De sier jo at når de snur seg av seg selv er det greit.

Skrevet

Anbefaler babysafe på det sterkeste:)da klarer hun ikke å snu seg rundt,men kan bevege føtter og armer.det reddet oss da tuppa bynnte å snu seg til magen for å prøve å krype,måtte løpe opp og ned trappene hele kvelden for å snu henne igjen..hehe

Skrevet

De sier at når de snur seg over på ryggen igjen selv, så er det greit, ja. Men hun gjør jo ikke det.

Skrevet

Til dere som har anbefalt sovepose til å binde fast i sidene - jenta mi sover altså ved siden av meg. I samme seng. Har ikke noe sted å binde fast noen ting der. :)

Skrevet

har du prøvd å rulle et teppe eller legge en pute på siden av henne? da skulle hun ikke få til å snu seg.så fremt hun ikke holder på til hun klarer det da,hehe.

Skrevet

Hm. Kan jo gjøre det. Er bare så redd hun ikke skal klare å snu seg unna det jeg legger der hvis hun blir liggende inntil det med fjeset.

Skrevet

Det går jo an å bruke sovepose av typen som ikke festes. Det har vi brukt til babyen vi samsover med hele tiden. Kanskje det hjelper? Er enig i at det ikke er så kjekt å la henne ligge på magen før hun selv er sterk nok til å snu seg i hvert fall tilbake på siden.

Skrevet

En slik sovepose har jeg faktisk. Jeg skal prøve den i morra på dagen og se om den hindrer henne i å snu seg over. Takk for tipset.

Skrevet

Dodge:

Kanskje det er på tide du legger snuppa di over i egen seng?

Skrevet

Vi brukte babysafe..

Men bare posen. Festa ho aldri i sengen, syntes d va så ekkelt.

Men her hjalp d å ta på posen, då klarte ho ikkje snu seg mer..

Helsesøster sa at når ho klarte snu seg på magen sjøl kunne ho bare ligge, sjølom ho ikkje kom seg tilbake.. men eg slappa ikkje heilt av når ho låg på magen, så eg tok på ho pose istede.

No e ho 1år og sover bare på mage, d har ho gjort siden ho klarte snu seg begge veier sjøl

Skrevet

Anonym: Ja, det er det definitivt. Og hun sover i egen seng i begynnelsen av kvelden, men så havner hun alltid ved siden av meg i løpet av noen timer. Hun spiser fortsatt 3 ganger hver natt, så det er for min egen, egoistiske del at jeg lar henne ligge der. For å få litt søvn selv. Når jeg legger henne tilbake i egen seng, våkner hun som regel helt og det tar 1-2 timer å få henne til å sove igjen. Det er rett og slett en kamp jeg ikke har orket å ta enda.

Skrevet

Kjære fine Dodge!

Skjønner godt at du blir engstelig! Husk at det definitivt ikke er noen straff for barnet ditt å sove ved siden av deg ;) Vi samsover ikke nå, men kommer behovet, gjør vi det naturligvis.

Det finnes så mange konvensjoner, drit litt i dem og velg løsninger som gjør dere glade og fornøyde nå. Det høres ikke ut som lur energibruk å være oppe et par timer hver gang hun er våken bare for at hun skal sovne i sin egen seng.

Håper dere finner noe som funker mot det egentlige problemet!

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...