Murmeline Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Ser i butikkene at rundt str 68 ca begynner det å bli mer gensere og mindre bodyer. Synes body er veldig greit foreløpig, slipper kald glippe liksom... Når synes du (med litt større baby enn min) det var passe å begynne med gensere? Bruker du body under genseren? *Lei av å kjøpe teite ting som er upraktisk i bruk*
løva Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Bruker ullbodyer el. body uten ermer under genseren.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har hatt på gutten min genser et par ganger (3 mndr gml) men det er ikke et praktisk plagg før de sitter selv hvertfall. Den sklir jo opp bare han "jogger" litt. Har fått masse gensere i julegave, veldig synd de ikke kan brukes men han kan jo ikke få kald mage og rygg, så det blir bare brukt om mor er for lat til å vaske klær noen dager i strekk..
Salsa Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Enkelte butikker har body i str opp til 98 har jeg sett. Bl.a. Reflex og Filiokus. På H&M, Lindex osv har jeg forgjeves lett etter så store bodyer. De påstår at de skal ha, men det er alltid utsolgt, så det er flere som er på jakt (he he). Vi sluttet vel med body til eldstemann etter 92 tror jeg. Han er lang, så han nådde fort den størrelsen. Etter det gikk vi over til gensere.
Beama Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Vi bruker alltid body enda og hun er snart 11 mnd. når vi skal ut og det er kaldt tar vi avogtil en genser utenpå...
yasmina Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Her går genseren utpå bodyen. Ikke noe problem det,iallefall ikke på vinterstid. Er det litt varmere kan en ha kortermet body under slik at det ikke blir for varmt. Her bruer begge mine body fremdeles, og de er nå 6 mnd og 22 mnd. Blir altfor mye bar mage på eldstemann også hvis han går i bare t - skjorte/genser.
Rut Bram Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 jeg syntes body var veldig greit frem til eldste jenta vår var vel rundt året / ett og et halvt, frem til hun kunne gå og stå selv. mest fordi bodyen holder bleiene på plass, lett for at de sklir litt når den lille tilbringer mye tid liggende og kravlende. brukte og bruker såklart genser utenpå bodyen når det er kaldt, det gjør jeg allerede til yngstemann som er snart 3 mnd.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Jenten vår er 5 mnd, bruker body inne og tar genser utenpå bodyen hvis vi skal ut.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 Ingen problem å finne bodyer i 68 da.. Flere har t.o.m opptil 98
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #11 Skrevet 27. desember 2006 Jenta vår er en stor ettåring, 78 cm og 10 kg. Bruker bare bodyer, genser er ikke poppulært hos meg. For da må jeg ha body under, og det blir så tykt og ekkelt. Klumpete og nei huff. Kommer til å bruke body så lenge som det er mulig å få kjøpt jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #12 Skrevet 27. desember 2006 Nå om vintern bruker jeg body på 3 åringen min også, jeg da! Synes det er best. Slipper at gensern sklir opp og at han blir kald osv. Ull bodyer stortsett da Med genser over.
Kaffemocca Skrevet 27. desember 2006 #13 Skrevet 27. desember 2006 Bruker body med genser over på begge mine( 2år og 6mnd)
to+en til! Skrevet 27. desember 2006 #14 Skrevet 27. desember 2006 Bruker fremdeles body på storebror jeg, 2 år og 8 mnd. Kommer til å bruke body til han slutter med bleier tenker jeg! Han bruker str 92 nå og håper å få han bleiefri før han er ferdig med str 98. Genser har han utenpå bodyen.
WP-TLogPeanut Skrevet 27. desember 2006 #15 Skrevet 27. desember 2006 TL begynte å bruke gensere da hun brukte 68,for da begynte hun samtidig å være mye i gulvet og leke seg,ville ikke ligge i ro på teppet,så da ble det litt gulvkaldt. Da var det greit med genser utapå bodyen
Suprise! Skrevet 27. desember 2006 #16 Skrevet 27. desember 2006 Har brukt gensere på snuppa siden hun var 2 mnd.(med body under såklart:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. desember 2006 #17 Skrevet 27. desember 2006 Kommer til å bruke body så lenge som mulig. Holder bleien på plass, og hun er så varm at jeg kan ikke ha begge deler. Prøvd å fortelle det til de som kjøper gaver til henne, men ser ikke ut til at de forstår det og kjøper ting jeg ikke bruker. Det har bare blitt liggende,.. neste gang går jeg bare og bytter - liker i utg.punktet ikke å bruke det, men når de ikke gidder å høre etter så... Nei, body er helt supert! Slipper de kalde glippene, og at genseren kommer opp i nakken når noen holder henne..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. desember 2006 #18 Skrevet 27. desember 2006 "liker i utg.punktet ikke å BYTTE" skulle det stå...
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 28. desember 2006 #19 Skrevet 28. desember 2006 bruker endel genserer, men da med body under. gjerne en kortermet. har alltid body på jeg! hjenmme har vi bare på body og longs. det jeg synes er upraktisk er hettegensere. jeg har fått så vanvittig mange i fødselsgave, kjøpt noen selv også. har faktisk ikke brukt noen. det er litt trist:( men jeg synes ikke det ser særlig bekvemt ut for en baby å ha den rett under nakken.. nå ligger han sjelden på rygtg så nå er det kanskje enklere.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #20 Skrevet 28. desember 2006 JEG TRODDE MAN BRUKTE BODY SÅ LENGE DE BRUKTE BLEIE JEG DA. SYNS NESTEN LITT SYND PÅ DE BARNA SOM IKKE HAR BODY PÅ SEG NÅR JEG SER DEN BARE MAGEN OG RYGGEN. HOS OSS HAR VI HATT BODY UNDER GENSER, IKKENO PROBLEM. sKJØNNER IKKE AT DET SKULLE BLI SÅ KLOMPETE........... MEN SMAK OG BEHAG. IKKE ALLE BODYER SOM ER LIKE FINE HELLER, DA ER DET JO GREITT Å TA EN GENSER OVER, SPESIELT NÅ SOM DET ER VINTER DA
Da HarViTreUnger Skrevet 28. desember 2006 #21 Skrevet 28. desember 2006 Jeg bruker for det meste body til min 2.5 år gamle datter jeg. Det kommer nok av at jeg ikke liker glippe mellom genser og bukse selv ) Bruker det iallefall ut denne vinteren. Til minstemann på 10 mnd bruker jeg det nok over neste vinter. Det er litt vanskeligere å finne "store" str, men når jeg finner det så kjøper jeg gjerne et par ekstra.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #22 Skrevet 28. desember 2006 syns body er et fantastisk plagg jeg da! om sommeren blir det t-shorte eller tynn genser, eller muligens kortarmet body.. men alle kalde måneder bruker vi body på begge barna. du kan sprite det litt opp med å ha en kortarmet t shorte utenpå langarmet body! så får du brukt begge plaggene:-)
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #23 Skrevet 28. desember 2006 Jeg bruker body under gensere og Celine begynte med gensere fra str 62.
CrazyCat Skrevet 28. desember 2006 #24 Skrevet 28. desember 2006 Gutten min har alltid body på seg. Jeg tar på ham genser og/eller jakke utenpå når vi går ut. Han bruker str 74/80.
blond Skrevet 28. desember 2006 #25 Skrevet 28. desember 2006 Jeg kutta ut body på han da han slutta med bleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå