Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 mnd me kolikk. Ho sover godt om natta, fra jeg legger meg og til vi står opp på morgenen. Kunn avbrutt av amming et par ganger. Men så holder hun det gående hele dagen me skriking og litt prating. Hun sovner på fanget, men så snart vi legger henne fra oss, uansett hvor, våkner hun og begynner å skrike. Synes hun er for lita til at hun ikke skal sove. Vi begynner å bli utrolig slitne nå, så jeg håper det er noen som har noen gode råd!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsug,sett på takvifta og legg henne under den Hvis dere har en-sett på vifta over ovnen-still inn radioen mellom to kanaler slik at det bare er brusing. Jeg har ikke hatt kolikkbarn selv-men dette er hva jeg har hørt som har hjulpet kolikkbarn jeg vet om. Monotone lyder er veldig søvndyssende:)

Skrevet

Åh, dette er ufattelig slitsomt! Snuppa vår hadde kolikk fra 3 til 11 uker, det var virkelig ille. 15 timer skrik i døgnet, sånn ca. Hun som din sov greit nok på natta, men hadde kjempeproblemer om dagen.

Mitt råd er egentlig bare å prøve å finne ting som roer henne ned. Tur i vogna, biltur, bysse til musikk, vugge henne i vognbagen, og så videre. La henne være våken et par timer, prøv med en sovepause, våken et par timer igjen, osv. Etter en stund vil dere få et mønster og det blir lettere for henne å sove til ca faste tider. Tror det er typisk for kolikkbarn at de trenger masse kroppskontakt. En stund ville suppa vår kun sove hvis hun fikk sove oppå en av oss, også om natta. Det varte bare en ukes tid, så var det over. Dere kommer dere gjennom det, men det er tøft mens det står på!

Lykke til.

Skrevet

Det essensielle i dette var altså å gjøre den tingen som roer henne ned hver gang hun trenger en sovepause om dagen, slik at hun får bygget opp et mønster på sovingen. F.eks ta en trilletur et par timer etter at dere står opp, deretter en kjøretur to timer etter at hun har våknet igjen, osv. Håper du skjønte hva jeg mente.

Skrevet

Tusen takk for råd og oppmuntring:)

Man føle sæ så sinnsykt aleina når d står på som værst.

Problemet e egentlig at ho kun roe sæ når ho får ligge på brøstet:)

Så æ sett stort sett sånn heile dagen. Bortsett fra når æ trosse problemet og drar ut me ho.

Skrevet

Jenten vår var akkurat lik. Om dagen sov hun svært lite, måtte ut i vogn 3 ganger pr. dag. Turde ikke ligge hun fra meg når hun sovnet på meg... Har ikke så mange råd og komme med, men det blir bedre.

Nå er hun 5 mnd og vi sliter fortsatt med søvnen. Sover hele natten, men må bysses 3 ganger pr dag. Sover 30-40 min pr gang. Det er blit lettere nå som jeg følger klokken litt.

De trenger masse nærkontakt og det må de bare få... finn roen og prøv å nyt det istedet. De vokser så fort og klesvasken kan du ta når gubben kommer hjem.

Lykke til!

Skrevet

Nærkontakt e virkelig nokka ho treng masse av ja. Spesielt av mæ. E nok litt spesielt me den mamma-lukta.

Håpe det bedre sæ om litt ja.E slitsomt å ha ho me sæ også.

Men æ prøvde å ha ho i baby bjørn sin bæresele på butikken, og det funka egentlig heilt fint. Ho bare studerte alt det ho ikkje ser når ho ligg i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...