Gå til innhold

JM-kontroll imorra...

Anbefalte innlegg

lurer på om jeg skal be henne sjekke åpning og modning? Det KAN jo framprovosere noe, men det er jo under to uker til termin så det spiller vel liten rolle om det skjer noe nå eller da for å være ærlig...

Er det noen som har fått sjekka åpning/modning hos jm? Er det vondt? Husker ikke dette fra forrige gang jeg..hehe... utrolig hva man kan glemme på under tre år ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7563955-jm-kontroll-imorra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også på JM kontroll imorgen, og skal TRYGLE henne om å sjekke! Er førstegangs og er 100% sikker på at "min" termin er rett og den er 11 dager før UL termin...Jeg er så lei nå, at jeg håper hun bærer over med meg og sjekker...Aner jo ikke om det er vondt, men vondere blir det,jo;)

Lykke til på kontroll!

Annonse

jm sjekka to ganger under forrige kontroll om hodet var festa. Var litt ubehagelig ja, ikke direkte vondt, men måtte lage noen rykninger i fjeset og bite tenna sammen...var nesten vondt...om det sa det noe.

Er å sjekke åpning å sammenligne med å ta livmorhalskreft prøve ?

Jeg har fått sjekket åpning/modning da jeg var på føden i uke 34, de måtte sjekke for å se om smertene hadde hatt noen effekt. Det er ikke spesielt behagelig, nei, men hvis du hører på jordmoren og puster rolig og slapper av i bekkenet, blir det mindre vondt ja. Man får jo to fingre så langt opp i skjeden som man aldri har hatt de før, pluss at hun romsterer litt der...

Jeg skal også til kontroll i morgen, men jeg vil ikke at jordmor skal sjekke/romstere oppi der, for nå håper jeg at lillegutt blir inne til over nyttår. Selv om jeg er lei, kan jeg fint klare 4 dager til med baby inni magen!

Annonse

Å sjekke om hodet er festa trenger ikke gjøre vondt i det hele tatt, om det gjøres på riktig måte. Jeg har ei jordmor som røsker laus hodet til ungen når hun sjekker, ei som gjør meg litt øm bare, og hun tredje er så forsiktig at jeg nesten ikke kjenner noe som helst!

Jeg sjekket åpning en uke før termin under forrige svangerskap. Husker at jeg ble overrasket over at det var ubehagelig. Var ikke forbredt på at det var noe ubehag. Sjekket åpning og tøyde 1 dag over termin, da var jeg mer forbredt, men var ubehagelig da og. Ble så bedt om å "hoppe i høyet" (jeg ville nemlig føde). Det funka som bare det, morgenen etterpå var det hele igang. Så det lille vondten der var det verd. Har store planer om å tøye denne gangen også....

Jeg syntes det var fryktelig vondt da jeg ble sjekket. Men det kan nok ha sammenheng med den metalldingsen som hun skar meg opp med først (fortalte deg om den tidligere). DrittJM altså. Hun kjørte en metalldings så uforsiktig og hardt opp i meg at jeg blødde resten av dagen og måtte inn til kontroll igjen. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...