Gå til innhold

Hva synes dere om jentenavnet Tiara?


bow

Anbefalte innlegg

Ser ikke ut som om det brukes i Norge i det hele tatt, men her i USA er det ganske populaert. Vurderer det hvis vi faar ei jente, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Ja, det er gode grunner til at dette ikke brukes i Norge, på samme måte som at Lampeskjerm, Stigbøyle eller Leppestift ikke brukes: fordi det ikke er et navn. På norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Bor du i Norge? Hvis ikke går det sikkert ann, men jeg er ikke super beigeistret for det.. Får litt sånn solariums brun, plantinablond, bitchy, sjefete, jenteklikk leder asossiasjoner.. Litt som hun i Meangirls..

Men men, smaken er som baken=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det betyr diadem og at det ikke brukes i Norge, men er det saa ille for det da? Jeg bor i USA og her betyr det det samme, men det brukes som navn for det. Grunnen til at jeg vurderer det er at det uttales likt pa baade engelsk, norsk, islandsk (der jeg er ifra) og bangla (der mannen min er ifra). For meg er det viktig at navnet hores fint ut og har en fin betydning. Jeg er ikke saa opptatt av at det skal vaere et tradisjonelt navn, men vil jo ikke at barnet skal bli mobbet heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok desverre sett for meg en liten blond bortskjemt prinsesse-bimbo som lever i en liten lyserosa boble..... med rosa tyll-kjole og septer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over her gitt,tiara er noe man har på hodet.. :)

Eller ett navn man kunne brukt på en liten hund alla chiuhava eller ett marsvin eller slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men merkelig nok likte mange av dere navnet Pil (diskutert like under he). Også det er en ting, ikke et navn (med mindre man gjør det til et). Synes selv det er et fint navn altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke akkurat mange som likte Pil? Jeg liker hverken Pil eller Tiara. Dere kan jo kalle henne Tiara hvis dere ikke skal flytte fra USA, men i Norge syns jeg ikke det var kjempefint for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...