Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff, lillegutt har begynt å ha avføring opp mot 10 ganger daglig. og dette har ført til en illrød og sår stump med sår.

så sår ble aldri datteren min og nå er jeg i villråde her.

hadde tenkt å bruke krystalfiolett, men dette kan ikke brukes i sår og da kan vi ikke bruke dette, har hørt at sinksalve ikke bør brukes når de er så såre.

prøver å lufte denne stupen godt ved bleieskift, men det er litt vanskelig siden han har en tendens til å skyte litt både med rompa og tissen når bleien er av.

er det noen som har gode tips til hva en kan gjøre for å få denne stumpen fin igjen.

han er ikke bare sår og rød men har fått små sår også.

Skrevet

Jeg har brukt en salve som heter aselli, det er en sårsalve kjøpt på apotekt. Leander var så sår at det kom blod på vaskeduken. Jeg lyver ikke når jeg sier han ar bra på ca et døgn....

Skrevet

foresten glemte og si at jeg kjøpte inotyol salve på apoteket i dag etter andbefaling av dem. dette er jo egentlig mot eksem , men vi prøver. er det noen som har prøvd det? virket det?

Skrevet

Noe jeg anbefalte til ei annen ei her også... Du kan få kjøpt flytende plaster på spray-boks. Etter å ha vasket stumpen helt ren kan du spraye på dette. Da vil ikke urin/avføring komme i direkte kontakt med huden neste gang. Bruker dette på jobben på voksne pasienter i alle fall... Husker ikke hva sprayen heter... Men hør med de på apoteket, jeg er nesten sikker på at du får den reseptfritt... :o)

Skrevet

Får ikke sagt det nok mange ganger; Kjøp Inotyol. Den slår alt annet, bruker kun den.......

Skrevet

Inotyol salven er kjempegod.. ellers så er potetmel en god løsning også..

Skrevet

Vet ikke selv, men har ei venninne som har brukt krystallfiolett, også på sår, hun sa at det var "lov". Men ville kanskje sjekket det med hs el lege først hvis det står noe annet på pakken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...