Gå til innhold

7,5mnd og vanskelig med nattesøvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla sov hele natten gjennom fra hun var ca 3,5mnd. Nå 4mnd etter, har alt snudd seg. Vanskelig å legge rundt kl 20. Blir puppet i søvn pga hyler som besatt hvis vi legger henne våken i senga. Må trilles i søvn på dagtid. Våkner rundt 0830, sover igjen mellom ca 10.30-12 (fra 30min til 1,5t), og soving fra ca 13.30-15. Hun blir ofte stuptrøtt når hun ammes før grøtmåltid kl 18-18.30. Burde vi gjøre et forsøk på å legge henne så tidlig? De siste ukene har hun våknet flere ganger ila. kvelden og natten. Får roet henne ved å legge henne inntil meg (nytter ikke med fars varme kropp), men av og til må hun få pupp for å roe seg. Våkner ofte rett etter vi har lagt henne tilbake i egen seng.

Jeg begynner å jobbe igjen nå, og er ganske fortvilet....trenger jo søvn for å takle arbeidsdagene....

Noen som har noen råd?

Skal vi legge henne tidlig, flytte grøtmåltidet til morgenen, annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe med annet enn at vi sliter med det samme. Her er knerten snart 7 mnd (om 2 dager). Det virker som om fler sliter med det samme på denne alderen! Vi har pleid å legge han ca. kl. 18.30 siste 2 ukene, og det har fungert fint. Men han virker stuptrøtt kl. 18 for tiden. Desverre har jeg ikke klart å få lagt han da, men tenker å prøve det i morgen hvis det samme skjer. Får bare prøve å ta grøten litt tidligere enn vi pleier, så han ikke er stappmett når han legges. Det er sikkert noe som skjer på denne alderen - leste noe om at de faktisk oppfatter at vi går fra dem nå, og kan bli mer engstelige av den grunn.

Skrevet

Gi mer mat, så det tyter ut av ørene. Eneste som virker her ;-D Men ikke så mye mat rett før legging, sørg heller for masse mat gjennom hele dagen, slik at det bare er litt påfyll som skal til rett før legging.

Skrevet

La dette innlegget ut på småtrollsidene også, og fikk mange gode tips. Dessverre har de ikke funket så bra over tid:-( Har prøvd både mat, kos pga separasjonsangst og ro for kvelden, samt innpakking i trangt teppe. Så, på 1.nyttårsdag oppdaget vi en tann!! Kan jo være denne som har plaget henne en stund, men jeg tviler. Tror det er flere ting som spiller inn her, men er det bare alderen, er det ikke så mye å gjøre:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...