Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jeg må bare få ut litt frustrasjon, for jeg føler at det forventes så mye av meg... Saken er den at jeg er gravid i uke 35+3, og har reist langt for å komme hjem til mamma og pappa på julebesøk (ca.70 mil). Har vært her i halvannen uke, og reiser snart hjem til meg og min samboer igjen. Jeg har gjort unna noen besøk, men jeg føler meg ikke i form til å dra til alle som jeg blir bedt til. Dette er det lite forståelse for, og jeg får dermed dårlig samvittighet. Først er det julaften her hjemme med familien, 1.juledag er det julefrokost med onkel, 4.juledag er det julemat med tante, og helst skal man innom både mor og bestemor i tillegg til barnedåp førstkommende søndag hos min bror.... Dagen etter dåpen skal jeg og min samboer legge avgårde hjem til oss langt der nord... Jeg har prøvd å si ifra til foreldrene mine at jeg rett og slett ikke orker det kjøret det er å dra til alle, men da får jeg bare høre at jeg "kan jo bare dra innom en times tid for å vise ansiktet".... Idag har jeg grått fordi jeg føler at jeg ikke klarer å gjøre alle til lags. Da var det helt greit at jeg sa ifra om dette med besøk og om jeg ville dra eller ikke. Var helt tom etter den utblåsningen..... Men rett før mamma og pappa skulle dra til tante, kom pappa og sa at han synes jeg skulle ta meg en tur mens de var der. Om ikke annet så bare for å vise ansiktet.... *ohf* Jeg er så frustrert!!!!!! De sier jeg skal ta det med ro, men når jeg gjør det, får jeg bare dårlig samvittighet fordi de gir meg dårlig samvittighet!!!!!! Som om ikke forventningen er stor nok, så har jeg blitt forkjølet oppi alt dette, så jeg sliter voldsomt! Er det bare jeg som syter for mye, eller skal andre høre på hva jeg sier og ikke legge press på meg?
Mrs. Bouquet Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Vise ansiktet? Er vel stress nok det, jeg holdt meg hjemme i går fra familieselskap, mye fordi jeg er sliten og ikke orker å smile og være glad overfor mennesker når homonene herjer i en trøtt og sliten kropp Du har fullt lov å ikke vise noe ansikt om det så bare er for en times tid. Du må kjenne selv hva du orker, og har mer enn god nok unskyldning. Hadde det vært jeg som fikk det presset hadde jeg nok skjelt og smelt.
selfangerkjerringa Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 NEINEINEI! Du skal overhodet ikke gi etter for presset! Det er DU som skal gjennom en fødsel om noen få uker, ikke slekta. Du skal høre på din egen kropp, og ta hensyn til deg selv og det faktum at du snart skal føde et barn. Det er ikke bra for barnet heller at du sliter deg ut nå, og har mindre energi til fødsel/barseltid. Sett ned foten og si at nok er nok. Jula kommer hvert eneste år den, og slektninger kan besøkes ellers også. Hvis de syns det er så utrolig viktig å "vise ansikt" så kan vel de heller komme dit DU er.
Lystpåentiljeg Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Skjønner godt at du blir sliten, og kjenner godt til at det stilles forventninger som er slitsomme å skulle leve opp til. Er selv en uke på overtid, og forventningene er like høye som vanlig. Gjør ditt- gjør datt. Nei, aksepteres ikke som svar (uten tilhørende baksnakking fra ymse familiemedlemmer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå