M@rgit Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 4-åringen vår har fått påvist kraftig middallergi og er henvist videre til spesialist. Det tar sikkert en stund til han får time der, så jeg lurer på om det er noen som har noen praktiske råd om hva vi kan gjøre for at han skal få det bedre inntil da. (Nå deler han rom med 2 søsken, og det er vel ikke særlig gunstig. Det blir påbygging til sommeren.)
Katta&Eira Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Hei, jeg har ikke så veldig greie på middallergi, men jeg vil anta det er samme fremgangsmåte som ved støvallergi: lurt å skifte sengetøy ofte, støvsuge madrassen hans ofte, legg kosedyr i frysen med jevne mellomrom, og hold ham unna fluffy tepper/klær hvor støv og midd gjerne samler seg. Tror ikke det er dumt at han deler rom så lenge han har egen seng. Trist med allergier mot ting som vi mennesker egentlig trenger... Men hvordan arter symptomene seg?
M@rgit Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2007 Han er tett i nesa hver natt. Sover litt dårlig pga det og er enormt uopplagt når han våkner (tenker kanskje at hjernen kan få litt for lite oksygen også pga nesetettheten). Han virker uopplagt og uoppmerksom på dagtid, "berg-og-dalbane-humør", hissig... Han får forebyggende astmamedisin (flutide) pga mistanke om infeksjonsutløst astma, men det har kanskje en sammenheng med middallergien?? Han få mye hoste dersom vi kutter ut flutiden noen dager.. Middens avføring avgir gass som allergikere reagerer på, og midden kan vandre opp til 8 meter på en natt. Det er derfor jeg tenker at han bør ha eget rom. Det blir jo også mer støv av 3 senger med sengetøy enn èn. Håper på flere svar....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 sjekk Astma og allergiforeningen sine sider http://www.naaf.no/ - De har MYE bra info!
Grodan25 Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 enting som jeg har hör fra andre alergikkere er at man tar en påse a la söplesekk og tar uten på madrassen. Det andre er å kjöre dyne og pute regelmessig i en törketrommel. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå