Gjest Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 hei! i dag har jeg laget pasta i hvitvinssaus. det jeg lurer på, er hvor farlig det er at jeg prøvesmaker på sausen med hvitvin oppi etterhvert som jeg lager den, før det har kokt opp skikkelig? det er jo varmt og slikt, selvsagt, men.. ja, noen som vet? føler at det er ganske ekkelt å gå rundt å bekymre seg for dette. er i uke 33 nå. følte meg ikke så bra etter jeg spiste maten, selv om jeg egentlig tviler på at det har noe med hvitvinen å gjøre. håper noen orker å svare.
selfangerkjerringa Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Det er overhodet ikke farlig! Du drikker jo ikke desilitervis med alkoholholdig drikke om du smaker på sausen.. nei her kan du nok være fullstendig trygg
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 nei,det skal være 3-4 desiliter med hvitvin i sausen og jeg smakte vel 3-4 skjeer, men noen av de var jo etter sausen var kokt, og da vet jeg at det ikke er farlig.. men. off.. det er ekkelt. hihi.
___ Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Det er selvfølgelig synd at du ikke følte deg helt bra etterpå, men jeg er sikker på at det ikke har noen ting med alkoholen å gjøre.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 håper ikke det. har jo ikke rørt alkohol på snart 9 måneder.. så. men men. gleder meg sånn til gullskatten min kommer, og nå er det jo så nærmt så da bekymrer jeg meg litt for mye kanskje
selfangerkjerringa Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Det er utrolig mange rare tanker som dukker opp når en er gravid MEN hvis hvis sausen har holdt over 72 grader i et par minutter så har alkoholen fordampet uansett... Greit å vite, så du ikke bekymrer deg unødig
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 å. tusen takk for opplysningen. da var nok all alkoholen fordampet da jeg spiste maten hvertfall. og det var nok ikke mye alkohol jeg fikk i meg ved prøvesmakingen siden den da ble blandet med resten av innholdet. ja, du har rett - det er mange rare tanker som dukker opp.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 nei, jeg tuller ikke. jeg er førstegangsfødende og er ikke kjent med alt ennå. har ikke rørt alkohol i det hele tatt fordi jeg mener at det er helt forbudt siden en ikke vet konsekvensene av dette. men forstår at du kanskje syns det er sløvt siden dette handlet om alkohol i maten. som sagt - jeg vet ikke så mye om alkohol og mat sammen.
selfangerkjerringa Skrevet 27. desember 2006 #10 Skrevet 27. desember 2006 som jeg kommenterte over her - det er utrolig hva slags tanker som dukker opp i hodene våre når vi er gravide... innerst inne vet nok dealiten at det er helt ufarlig, men tanken dukker opp likevel. Og da er det ganske kjekt å kunne bruke dette forumet til en liten beroligelse istedet for å hause seg opp til å bli unødvendig nervøs Bare spør om det er mer du lurer på, dealiten Vi lurer alle på rare ting innimellom, det er bare ikke alle som spør høyt, hehe
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #11 Skrevet 27. desember 2006 takk for det, ka-ping. det hjelper faktisk veldig å få spurt, slik at en ikke trenger å bekymre seg mer.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #12 Skrevet 27. desember 2006 Jeg tok ett glass baileys på julaften jeg da... Men det er no meg )
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #13 Skrevet 27. desember 2006 vi er forskjellige og gjør forskjellige ting. for meg ville ikke det vært riktig, men det er fordi jeg kjenner meg såpass godt at jeg for det første ville bekymret meg, og for det andre; hvis det hadde vist seg å være noe galt ville jeg klandret meg selv, og da ønsker jeg ikke å ta den sjansen. som sagt så vet en jo aldri virkningen av alkohol. drikker du en drink får barnet ditt i seg syv, har jeg hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå