gravid med nr2 Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 vore hos jordmor idag, er i veke 36...i symfysmåla ligg eg ikkje innanfor det skraverte område? kan ungen vær liten? andre så har opplevd dette? eg har heile tida ligget under, men no er eg ikkje innanfor det skraverte område heller?
Maisie Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Har alltid ligget bæng midt på streken. Men hvis jordmor hadde vært bekymret for størrelsen eller mengden fostervann, så hadde hun vel henvist deg til en ny ul?
godiva med 3 gull Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 hm. Ja jeg har hele tiden lagt helt på toppen av det skraverte feltet, og nå ligger jeg over.. Grunnen er stort barn, så muligheten for at du har lite barn er vel tilstede? Kan du ikke be om å få det skjekket. Det er jo bare å ta en UL. Kan også bare være hvordan babyen ligger..
gravid med nr2 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2006 eg skal på ultralyd om ei veke, pga samtale ang keisersnitt..men irriterande når ho ikkje seier noko om det. For ho sa tidlegare at no på sluttten skulle kurven og veksten auke...men har jo kje gjort det no...
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 jeg tror ærligtalt at du ikke trenger å bekymre deg, jordmoren er eksperten her, og hun ville garantert sagt i fra om noe ikke var som det skulle. jeg har egentlig også vært liten i magen hele tiden, men har økt gradvis med kurven, og det er vel det som er det viktigste. tror ikke du behøver å tenke mer på dette.
Fru Rasmussen Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 hei. Jeg har vært igjennom det samme. Mine symfysemål var det samme fra en kotroll til den annen og jeg ble henvist til Ul hvor alt viste seg å være i orden. Husk at jordmødre og leger måler livmoren med målebånd og det er ikke alltid det blir riktig. Hos den neste jordmor kontrollen ble jeg henvist igjen og da ble jeg litt nervøs i og med at det kun var tre uker siden forrige UL og hun mente at babyen fortsatt vokste for lite. Etter ennå en ny UL viste det seg at han lå 9 % under gjennomsnittet. Men alt opp til 15% avvik fra "normalen" behøver man ikke bekymre seg over sa de til meg. Det blir født mange store babyer for tiden som trekker gjennomsnittet opp. Hvis babyen din sparker som den pleier hver dag behøver du ikke bekymre deg har jeg blitt fortalt. Nå veier min baby litt over 3 kg og jeg har 3 dager igjen til termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå