Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Alle barn liker jo pølse. hvorfor er det så ille da? Joa de inneholder salt og fett. Men ærlig talt, selges det noe i norge i dag som er seriøst helsskadelig til små barn?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 hei! Pølser og det meste av ferdigmat inneholder for mye salt og andre konserveringsstoffer, og vil nok med tiden vise seg å være uheldig og helseskadelig for småbarn. Det samme gjelder sukker, som også finnes i det meste av ferdigprodukter. Det er det totale inntaket/ mengden det er snakk om. "JA," er svaret på spørsmålet ditt, "det finnes mat som kan være ganske så skadelig for barna våre"! Hilsen Ei som elsker tykkpølser!
ennaH Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Ja, det selges mye i Norge i dag som ikke er seriøst helseskadelig til små barn. Når det er sagt, synes jeg ikke det er så ille å spise pølse. Ikke når det skjer en gang i blant. Problemet oppstår idet barnet får et ensidig kosthold og derfor ikke får i seg de næringsstoffene det trenger. Men jeg ser ingen problemer med at barnet mitt spiser pølse i barnebursdager og annet. Fra tid til annen spiser vi også pølse og (hjemmelagd) potetstappe til middag, og har ingen dårlig samvittighet over det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 spør noen som har jobbet på.. gilde for eksempel.. hva pølser inneholder. De har ingenting til felles med kjøtt.. det er rester som ikke kan brukes til noe andre produkter. det er masse kunstige stoffer, fett og mye annet som vi ikke vil vite engang! Barn liker pølser.. sant nok, man slipper ikke unna at barn smaker på dem.. men hjemme hos oss får barna mine aldri pølser hvertfall, og ikke brus! Jeg har synd på barn som får noe sånt fra foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Nå er du vel litt vel dramatisk og sær vel? ALDRIG smake brus? ALDRIG smake pølse? Vel, jeg synes i grunn litt synd på dine barn som ALDRIG får jeg da. Men da har du vel ett perfekt kosthold du da sikkert? Og barna dine får vel ALDRIG ting som kjøttdeig, karbonadedeig, eller noe slikt heller da sikkert? Åh, nå kom jeg på noe, får ikke barna dine kjøttkaker heller da sikkert? OG ikke sjokolade, eller kake? Kjeks? Hmmm Mon tro hvem sine unger som det er mest synd på?
Peach tree Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Pølse er kjempegodt. Vi pleier å ha fullkornspasta med saus og pølsebiter, ungene elsker det. De spiser normal, sunn mat til daglig og jeg har ikke opplevd at de har tatt noen skade av de pølsebitene de har fått i seg. Har du forressten prøvd de pølsene med kylling og kalkun? de skal visst være mye sunnere, og gode er de også.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 hvis du leser det jeg har skrevet så kanskje ser du at de aldri får pølser HJEMME. Jeg er ikke perfekt, og vil ikke bli det heller. Men prøver å gi barna mine riktig kosthold. Og hvis jeg vet at ting inneholder bare noe kunstig, så vil jeg ikke gi dette til barna mine! De får kjeks, de får frukt og grønnsaker og de er heldigvis mer glad i dem enn pølser og brus. Det går ikke å unngå at barn smaker på sånne ting, men jeg vil prøve å gi disse minst mulig til dem. hvorfor skal alt som er usunt smake bedre enn det som er sunt?! jeg er kanskje litt hysterisk, men prøver hvertfall at mine barn liker sunne ting bedre enn pølser, brus og sjokolade. hvertfall mens de er små.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Synes også det er blitt litt hysteri. Pølse skader ikke en gang i blant.
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Huff ja....... Det er jo masse som ikke er bra for oss alle da. Selv har jeg lagt meg på den linja, at for mye av hva som helst - er skadelig. Og måtehold er viktig. Ellers så spiser vi det meste her i hjemmet. Jeg gir gutten min pølse avogtil. Tror det er det beste han vet, men forsøker å begrense det til et par ganger i måneden. Brus har jeg ikke gitt han (er jo ikke mer enn 13 mnd da ) og kommer nok til å drøye det så lenge jeg kan. Han har ikke smakt det, og vet ikke hva han går glipp av ;o) Men han er glad i vann, juice, og disse fruktdrikkene, så ser ikke helt nødvendigheten av å gi han brus enda. Men med tiden kommer han nok til å få litt iblandt - hvis han liker det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå