Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jenta vår har nettopp fylt 12 måneder. Hun spiser brødskivebiter selv men ikke noe anna. Må hun snart prøve, eller er hun for liten? Jeg har forsøkt å legge en pølsebit eller gulreot bit forran henne men det blir for glatt å ta på. Hvordan gjør dere det, hvordan vite at jenta er klar for å spise selv?
Twig Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Vesla vår på 15 mnd får en hel brødskive nå, uten skorper.. da spiser ho hele selv, med tilsyn selvfølgelig og pølse får ho ytterst sjelden, men de gangene, får ho litt større bit, så ho får tak i det
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Vi pleide å la henne spise selv straks hun var klar for fast føde, mye gris og llitt i munnen. vi matet henne også ellers tror jeg ikke hun vill blitt mett. etterhvert spiste hun mer og mer selv. Det viktige er jo at maten er tilgjengelig for henne. ikke ha bare en eller to biter, kan bli vanskelig å treffe om øye-hånd koordinasjonen ikke er helt på topp ennå. ei skål med mais var toppen for vår jente.
2 barns-mor :-) Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Datteren min er 13 mnd og har lært seg å spise med skjei... det kan bli mye søl av og til men.... hehe... ellers så spiser hun brødskive i biter... spiser med hendene også..
MintCondition Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Guro har spist alene siden hun var en 10 mnd hun..nekter å bli matet med skei lengre Klart, blir jo masse gris da, men en gang må hun jo lære, og både unge, klær og kjøkken kan vaskes. I dag kjøpte vi barnebestikk, og tenkte begynne å gi henne det og se hva hun gjør (hun blir ett år 13.januar)
Cat.68 Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Jøssenam!! Er det bare Vesla mi som ikke er klar for å spise selv ved 15,5 mnd alder?? Altså hun spiser gjerne brødbiter og sånn småplokkmat selv, men middagsmat på skjei, det funker IKKE. Hun får jo såklart prøve seg med jevne mellomrom, men hun handterer det ikke godt enda.
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Lillegutt på 12 mnd spiser brødskiver ol selv, men ikke middag. Storesøsteren hans var bare 11 mnd gammel da hun tok skjeen selv og ville spise! Jeg fikk ikke lov til å mate henne, rett og slett. Ble en del gris i begynnelsen da, men hun fikk fort teken på det!
Crazywoman Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 wow, min lille på 12 mnd spiser ikke selv.... Hun vil bli matet.... Tygger på alt annet enn mat..... Mat skal mamma gi... Hmmm Har noen tips???
Ranveig R Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Berre la ho prøve. Ho lærer det ikkje før ho skjønar poenget med å kunne ete sjølv, eller når ho synest det virkar spennande. Det kjem etter kvart uansett. Viss ho virkar interessert, så la ho prøve. Guten v år har ete skjevebitar sjølv sidan han var 7-8 mnd, og begynte å øve med skei då han var 9 mnd. No er han 15 mnd og begynner å bli rimelig god på skei, så no er vi så vidt i gang med "gaffeltrening" )
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 Jenta mi er 12 mnd og har spist alt selv rundt en mnd nå. Hun er litt av et stabeist...blir en del søl med grøten, særlig når hun er trett:) Jeg regner med jenta begynner å soise mer selv når hun er klar for det jeg. Vi prøvde ikke noe spesielt for at hun skulle klare det, hun bare tok bitene og tok skjea hun. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå