tomat15 Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Hei Gutten vår er 7,5 mnd. Vi skal begynne med nattavvenning i kveld. Tenker å begynne litt rolig med å definere natt fra 2400 til 0600. I de seks timene er det faren som har ansvaret. Han er utstyrt med smokk og flaske med vann. Det er alt. Vi er forberedt på at det kan bli noen timer med gråt, men vi skal holde det ut. Er det noen som har tips og råd å komme med sånn helt på tampen?
oslo75 Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 hei! Vi skal også gjøre det i natt - skal ta inn vogna i stua, og vugge hver gang han våkner. Skal ta tre netter sier de.... han har sovet sammen med meg etter første amming hver natt - og den siste tiden har det begynt i 24 tiden - selv om han ikke legger seg før 21:30. Er veldig spent da. Lykke til!
tomat15 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2006 Lykke til tilbake. Hos oss gikk det rimelig greit i natt. Fikk siste måltid 2300. Sov til 0315 gråt litt og fikk vann, da kjefta han litt, men sovnet ganske greit igjen. 0423 våknet han med et hyl. Gråt i ca 25 min i strekk. Var ikke rolig gråt, men hyling. Etter 25 min var han utslitt og sovnet. Sov da til 0815. Da stod vi opp og han fikk mat. Spennende å se hva som skjer i natt. Hvordan gikk det med dere?
Chruo Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har holdt på med nattavenning i nitten dager nå. Det er ikke alle babyer som kun trenger tre dager! Uvaner er hos enkelte vonde og vende. Jenta mi er ni måneder, og våknet opp fem ganger i natt..
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 HAR AKKURAT VÆRT I GJENNOM DET. HAN ER SNART 9 MND. ETTER TRE NETTER MED FAR OG EN FLASKE MED VANN HOLDER DET NÅ KUN MED AT VI GÅR INN GIR SMOKK OG STRYKER LITT PÅ HAN. HAR HAN PÅ EGET ROM. TÅLMODIGHET OG BESTEMTHET KOMMER MAN LANGT MED
simmi25 Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 min trengte ingen nattavvening:)sovet hele natta i ei uke nå....jeg må bare ja vært heldig jeg da:)
Me myself and I Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Vi holdt på med avenning i 1 mnd, fikk da beskjed om å begynne igjen med flasken om natten med melk.... Så nå får han litt melk om natten men er fremdeles en del våken, våkner HVER kveld etter han er lagt seg og vil stå opp, SLITSOMT:( Etter nyttår skal vi kjøre på beinhardt. Da er det ingen kjære mor lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå