Gå til innhold

42 år og prøverør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne blir snart 42 år, men hun og mannen skal prøve å få barn med prøverør (de er barnløse). Har de noen særlig sjanse for å lykkes med dette? Tenker på Jenny Jensen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart de har en sjans ellers hadde vel ikke ett sånt tilbud eksistert?

Jeg har selv tvillinger med prøverør :)

Skrevet

Jo, men hva er sånn ca. % sjansen for å lykkes? Den synker vel med åra?

Skrevet

Sjekk heller på forumet "Assistert Befruktning", eller gå på nettstedene til de klinikkene som driver med dette.

Alle skjønner at sjansene er lavere når man først ikke har fått det til på vanlig måte. Og pga alderen. De individuelle variasjonene er imidlertid store, og klinikkene understerker alltid at "Det er bare statistikk".

Men JA de har "særlig sjanse" og jeg tror de fleste aldri vil angre på at de prøvde å følge en drøm som var viktig for dem - uansett resultat.

Men for noen er ikke drømmen SÅ viktig at de vil utsette seg for dette.

Det er uansett viktig at du støtter din venninne i det som hun opplever som viktig for seg selv, og at du ikke drar henne ned med tankeløse kommentarer om hvor liten sjansen er. Hvis du er en god venninne.

Skrevet

Tror du misforstår (med vilje?) for jeg vil jo helst kunne fortell henne at de har GODE sjanser med prøverør! Det var derfor jeg spurte.

Var visst ikke populært det her... Sorry!

Skrevet

Jeg over misforsto ikke med vilje.

Men jeg er veldig glad for at jeg misforstår. :-)

Jeg tolket deg slik at "De har vel egentlig ikke noen særlig sjanse, har de vel?"

De som vet mest om dette er nok lettest å få kontakt med under "Assistert befruktning". Det er ikke at det ikke er populært her men vi vet ikke nødvendigvis så mye om det for de fleste som skriver her ser ut for meg til å ikke ha kommet til det stadiet ennå.

Skrevet

mener å ha lest at sjansen er ca 10% i den alderen.

Kommer jo an på eggkvaliteten hennes

Skrevet

Jeg kan bare vise til meg selv, som er et levende eksempel på at man kan lykkes med IVF i en alder av 42. For oss var det sannsynligvis 'bare' min alder som gjorde at vi ikke klarte å bli gravid uten assistanse. Altså hadde vi gode odds, og lyktes på tredje forsøk.

Hilsen Maia, snart 6,5 mnd på vei.

Skrevet

Så bra Maia - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...