Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 det begynte med at det kjentes ut som gangsperre bak i muskelen på rompa, nå er jeg helt gåen etter en dag på jobb, eller etter at jeg har gått tur. kjenner det bare på en side, men det er nok til at jeg blir halt, og har problemer med å reise meg fra en stol eller finne god liggestilling om natta. det er vel dette som er begynnelsen på bekkenløsning? det var tidlig.... andre som sliter med dette? noe som hjelper?
Merida72 Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Heisann! På besøk her inne jeg da. Kommer over om noen dager eller litt over en uke :-) (Litt forvirret omkring når man egentlig går over..) Men nok om det. Jeg har også bekkenløsning, er nå 11+5 og har hatt dette siden uke 8! Jeg fikk raskt fysikalsk behandling, går til fysio èn gang i uka. Gjør noen øvelser hver dag, men de beste tipsene er som følger: - sov på siden med pute mellom bena - bruk godt skotøy (IKKE høye hæler!) - ta korte skritt når du går - bruk lårene mest når du reiser deg opp - gå ut av senga, ut av bilen o.s.v. med begge bena samtidig - øvelse: stå på alle fire og trekk inn muskelen heeeelt nederst i magen (nedenfor navelen), hold den inne noen sekunder og slipp. Gjenta. Denne øvelsen (og flere for samme muskel) samt disse huskereglene hjelper meg veldig, jeg er faktisk blitt litt bedre! Fra å være helt skakk og nesten ikke kunne gå fungerer jeg nå nesten normalt. Men jeg må jo ta hensyn hele tiden. Lykke til!
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Ville bare si at akkurat sånn har jeg det å, det var som om jeg skulle ha forklart det selv. Har liksom ikke forstått hva det har vært, men det kan altså være bekkenløsning? hmmm.... (Jeg har forresten termin 16.06.07) Kanskje jeg skulle fått meg en rekvisisjon til fysio da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå