Gå til innhold

Farlig med kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 32 og får mer og mer kynnere. jeg vet jo at det er livmoren som trener seg til fødselen, men er det i noen tilfeller ikke bra med kynnere? får det også hvis jeg reiser meg fort, løfter noe ( ikke tungt altså) rydder og styrer litt og sånn

vet ikke hva som er normalt eller ikke, men vil jo ikke gjøre noe for å provosere frem noe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis kynnerne er vonde og kommer i kombinasjon med nedpress kan det være greit å sjekke at det ikke er modningskynnere/modningsrier eller prematur fødsel som er igang. Er du usikker så ring føden og spør!

Det er også lurt å ta det litt med ro hvis du kjenner at du får mer kynnere hvis du løfter tungt og styrer på, de er ofte kroppens måte å si fra at du kanskje herjer litt vel mye. Det er dumt å slite seg ut unødvendig når det nærmer seg fødsel - vi trenger energi til den store jobben vettu :)

Skrevet

I følge min jordmor er kynnere uten særlig smerter bra, siden kroppen viser at den vet hva som er i gjære og trener til den store oppgaven. Dessuten er det et tegn på at man skal bremse litt. Så om du styrer på med rydding og sånt og får kynnere er det en liten beskjed om at du kanskje bør ta en ørliten pause.

Kynnere med sterke smerter, derimot, bør visstnok sjekkes, siden de kan modne for fødsel for tidlig.

Synes egentlig det er litt vanskelig å kjenne forskjell på kynnere og på strekkesmerter fra livmora, jeg. De der smertene som kommer når jeg reiser meg, snur meg i senga, nyser, hoster osv. er visstnok strekkesmerter, mens når magen står som en sprekkeferdig ballong og nesten dirrer, det er kynnere. Jaja.. det får være hva det vil, så lenge det ikke er farlig! :-)

Skrevet

sprekkferdig ballong:) det er akkurat slik det føles som ja, så da er det iallefall kynnere jeg har, men har jo så mye å gjøre vet du. sikkert flere som har det og kjenner seg igjen der.

skal prøve å bremse litt med alt jeg skal ordne, men når man er vant til å skru og ordne det man kan selv til mannen kommer hjem. ja da er det jammen vanskelig å la være, men skal virkelig prøve. :)

Skrevet

Jeg tror nok det er normalt, jeg får også kynnere hele tiden nå. Hver gang jeg skal ut/inn av bilen eller opp en trapp får jeg det. Husvask er bankers, og klesvask likeså. Jeg tror nok det skal være sånn, kroppen øver seg til den store oppgaven :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...