Mersa og gutta <3 Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Magnus er 4 mnd. Jeg har vært på byn 2 ganger, date med min kjære en gang og på et kurs som varte 5 kvelder siden Magnus ble født. De gangene både jeg om min kjære har vært ute av huset har enten et vennepar passet, min søster eller min kjære sin bror. Besteforedre bor ikke i nærheten. Jeg ammer, pumper meg av og til så har et lite melkelager i frysern. Veldig kjekt, for da er det greit å ordne til flere flasker. Vi prøvde med flaske noen ganger før første barnevakten for å se at han tok det greit, noe han gjorde. Når jeg har vært på byn har jeg tatt med pumpa og pumpet meg 1-2 ganger mens jeg var ute (får veldig melkespreng av alkohol!)
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Lillegutt er 6mnd,jeg har vært ute 3 ganger på byn. Da pumpet jeg meg så pappan gav han, pumpa må jeg ha med meg for og pumpe når jeg er ute også. Pappan har vært hjemme med han alle gangene. Er en stund siden sist nå,lillegutt nekter og ta flaske for tiden, sku prøve den berømte teorien med at han tar vist han er sulten men neida lillegutt gikk heller 9timer uten mat en og ta flaske:(
Hoppetussa Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har vært ute på en middag i forbindelse med jobben, var der i to timer og dro hjem. Snuppa er 5 mnd og pappan passa henne. Ammer henne. Er litt hjemmekjær og får så fort hjemlengsel til snuppa mi jeg...
krksk Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 gutten min er 2 1/2 mnd.. vært på byen en gang, ellers flere ganger på kafe/shopping med venninner. som oftest passer pappen, men mormoren og farmore er flinke å stille opp.. i begynnelsen kun borte 2-3 timer og så hjem for å amme.. etterhvert pumpet jeg meg slik at han fikk mm på flaske frem til han var 2 mnd etter dette får han mme når jeg en sjelden gang "stikker av.." var så slitsomt å drive å pumpe seg og kom lite melk.. gutten er storspiser og ble mer fornøyd med god mengde mme. ellers får han kun pupp og virker tilfreds med det!
Rut Bram Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Jenta vår er snart 3 mnd. Jeg har vært ute 3 ganger siden hun ble født Pappa'n passer og gir mm på flaske når jeg er borte og så lenge jeg har alkohol i kroppen.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Jenten vår er 5 mnd og har vært borte fra henne og hun har fått mme på flaske, enten av besteforeldre eller far. Men ikke på natt, kun småturer som frisør, juleshopping eller andre ting.
Hidjey Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 Marcus er snart 3 mnd, og jeg har ikke vært på byn enda. Har vært på jobb to ganger og i bursdagsbesøk to ganger. Mamma har passet alle gangene (pappan bor ikke her) og gitt han mme på flaske. jeg måtte pumpe meg i 5 uker pga infeksjon i brystvorta, så jeg spyr bare med tanken på å skulle pumpe opp melk og gir mme med god samvittighet de gangene jeg er ute på farten Ellers så ammer jeg..
Stratos med 3 barn Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 Når det passer meg og gubben tar jeg en tur ut. Passer på å pumpe + gir evt mme om det blir for lite mm. Har ikke drukket alkohol enda fordi vi bor litt vanskelig til, så jeg vil ha muligheten til å komme raskt hjem om noe skjer. Moren min passer om vi begge skal noe sted. Guttungen er 3,5 mnd
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 går ut en gang i mnd hver her. Lina er 4mnd. Blir sambo så passer her,er hønemor så ingen får passe enda.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 Snuppa er snart 4 mnd, har vært ute 2 ganger, skal ut ikveld faktisk hehe ! Jeg pumper meg, pappa'n passer eller besteforeldre. (som regel bytter jeg og faren på det, litt enklere slik). Jeg blir megaspreng, blir så spreng at det verker, så jeg må pumpe meg med en gang jeg kommer hjem, men jeg overlever det da, er jo ikke ute så ofte ! Har jo de puppene når kvelden nærmer seg over ha ha !
mai mammaen til to Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 datteren min er snart 8 mnd. jeg har enda ikke vært på en eneste fest eller på byn..har ikke smakt en dråpe alkohol... har nok sikkert noe med at hun ikke tar flaske men jeg har vært på besøk hos venninner og ute på shopping...da har hun vært hjemme med pappaen.. engang har jeg og pappaen vært å spist middag ute.. da var hun med mormor og tanten...det gik veldig greit..var borte 2-3 timer.. Merker no at jeg er NØDT å være mer borte fra henne ettersom hun er blit en SKIKKELIG mamma dalt..som bare skal til mammaen sin..hyler om jeg går ut av rommet..så i morgen skal mamma passe henne noen timer... jeg har alltid ammet henne før jeg har gått også har jeg ammet når jeg kom hjem..nå når hun er blitt så stor får hun jo grøt og vann så det går greit..ev middag da..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. desember 2006 #13 Skrevet 28. desember 2006 Jenta mi er 8 mnd. Har vært på mye småturer (shoppa, vært hos frisør osv). Da passer enten sambo henne eller svigermor (hun har fri inni mellom). Ellers har jeg vært på noen fester (kanskje 5-6 ganger?). Sambo hart da vært hjemme med henne en gang, hennes tante og onkel en annen gang og mormoren hennes har vært hjemme her med henne en gang. I tillegg har hun sovet hos dem 2 ganger... Svigers klør i fingrene etter å ha henne en natt, og det skal de på nyttårsaften. Ja, jeg ammer- nå får hun fast føde i tillegg.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 28. desember 2006 #14 Skrevet 28. desember 2006 Har vært ute på fest 4 ganger, ammer og han er straks 4 mnd. Han får mm eller mme på flaske! Skal ut på 10 årsjubileum fra ungdomskolen i morgen og ut på nyttårsaften! Farmor er barnevakt! Har med meg handpumpe :-)
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 28. desember 2006 #15 Skrevet 28. desember 2006 Lillegutt er 26 dager og jeg skal ut for første gang imorra GLEDER meg!!! Kjente jeg var klar for en tur ut allerede dagen etter jeg kom fra sykehuset, så alle er forskjellig. Har flere venninner som ikke følte seg klare på flere mnd. Han får kun mme så her i huset går det veldig greit- pappan passer Spent på å se hvordan det går med meg imorra.. har kjøpt 2 cider og litt hvitvin.. Ender vel opp med å sovne på forspeil
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #16 Skrevet 28. desember 2006 Jenta mi er 8mnd, eg har vert på weekendturer 2 ganger uten jenta mi, men blei ikkje den heilt store utskeielsen. Ho var 2 mnd første gangen og 6 mnd andre gangen. Var barnefaren som passet barnet. Vi har for det meste gitt flaske, ammet kun på morgonen til ho var ca 4 mnd + litt når ho skulle sove.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 28. desember 2006 #17 Skrevet 28. desember 2006 her ammes det, synnøve er akkurat 6 mnd, og jeg har vært ute på by´n to ganger... vært på noen småturer på shopping å frisør på noen timer! søstra mi har passa snuppa over natta begge gangene.. hadde sååå lyst til å dra ut idag, men sambo er sjuk, så da får jeg vel heller være hjemme med han..hehe!!
Antoine Skrevet 28. desember 2006 #18 Skrevet 28. desember 2006 T er fire mnd i morgen og ingen av oss har vært ute på byen ennå. Hvorfor? Vi er ferdig med ut på byen og drikke oss dritings. MEN, T har overnattet hos mormor, passes av min tante en dag i uken og er stadig vekk hos sin farmor. Om to uker skal han være borte hele helgen på hytta til svigers. Gleder meg til en helg alene med mannen. Mannen har ham også alene uten meg. Jeg ammer og har et lager i fryseren. Skulle det knipe så tar han MME. I tillegg får han et lite grøtmåltid om kvelden.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #19 Skrevet 28. desember 2006 Ingen som har sagt at de går ut for å drikke seg dritings da!
Mirakel nr 3 :) Skrevet 28. desember 2006 #20 Skrevet 28. desember 2006 Lilllegutt er 7mnd og i morgen skal jeg ut å drikke meg dritings for første gang etter han var født! Regner med at jeg blir dritings siden jeg ikke har smakt alkohol på 1,5 år hehe Da skal han få kopp med mm i kopp av sambo! Gleder meg masse til å møte gamle veninner igjen!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #21 Skrevet 28. desember 2006 Sussi med 2 barn: min tass er også 7 mnd, var ute på 2 juledag, og siden ikke jeg heller hadde drukket på 1.5 år ble jeg pææærefull. Har faktisk litt dårli samvittighet jeg :S Ikke turt å amme enda siden jeg er litt urven enda, selv om det bør vel igrunn være trygt nå. Men det var godt å komme seg litt ut det var det
monztah Skrevet 29. desember 2006 #22 Skrevet 29. desember 2006 Snuppa er 7 måneder og jeg ammer etter og innimellom måltidene (får grøt + middag + grøt), hun tar ikke flaske. Har vært i bryllup en kveld sammen med samboer da hun var 7 uker - da passet svigerinna mi. Og så passet svogeren min noen timer om kvelden da hun var 6 måneder. Ellers har pappaen kun vært ute alene med snuppa en gang (unntatt trilleturer da!) siden hun ble født, da var hun 5 måneder og de var på søndagsmiddag her i bygda hvor vi bor. Gikk fint og jeg storkoste meg alene. Bortsett fra dette har ingen passet henne, og jeg kjenner nå at jeg virkelig trenger ALENETID...har liksom ikke trengt det tidligere. Hun er litt "mammadalt" snuppa vår ja, uff - kjedelig ord men det er nå sånn! Men nå i det siste har hun blitt "pappadalt" også, så får vel prøve å få de ut av huset snart igjen ;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå