Gå til innhold

hvist KUN dere,helt valgfritt skulle bestemt navn på deres barn/kommende barn,hva skulle de blitt da?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg hadde fått bestemme helt selv på neste barn så ville det blitt: (ihvertfall pr dags dato ... kan jo være smaken forandrer seg!)

Casper hvis gutt

Juliane hvis jente

Er også kjempeglad i Christiane, men det heter datteren til venninna mi så det kan jeg ikke ta :)

Fortsetter under...

Annonse

Har alltid syntes at Sarah er det vakreste navnet i verden. Nå har det jo seg sånn at det er et veldig inn navn, men blir det en jente er nok muligheten for at det blir en Sarah stor.

Har også tenkt en del på Josefine. Ikke så vanlig og jeg synes det klinger bra og er feminint.

På guttesiden er jeg langt mer usikker, men navn jeg liker er; Christian, Thomas, Fredrik, Christopher, Joacim, Alexander, Jonatan og Sebastian.

Jeg er halvt engelsk og må ha noe som står godt sammen med et engelsk etternavn. Det utelukker jo endel av de typiske norske navnene.

Så er det noen navn som er nydelige men som er for spesielle til å kalle et barn.. Esmeralda= Smaragd. Synes det er så vakkert.

Samboers favoritt på jentesiden er Sofia tror jeg, med Sarah på en god andre plass. Han også usikker på guttenavn.

Godt vi har god tid på oss:)

• 4 uker senere...

Annonse

Hadde jeg kunne velge helt selv skulle barna mine blitt kalt Silas og Tatum.. :) Tatum er forresten et jentenavn..

Dette er dessverre "over mitt lik"-navn for sambo...

Hadde vi bodd i et engelsk språklig land skulle barna hete Madison, Mackenzie og Silas..

Uten tvil Linus! Elsker det navnet.

Sambo "æsj ungen min skal ikke hete det samme som en ikeastol!!"

De kommende barna har jeg ikke tenkt på ennå...

Men førstemann blir jo Jonas da, og det syns jeg jo er kjempefint :)

Hvis jeg skal bestemme helt alene så blir det:

Live Kristiane eller Ada Kristiane

Heine eller Kjetil

..men siden jeg har en mann med totalt (og da snakker vi TOTALT) forskjellig smak enne meg, så blir det nok noe helt annet!

Hvis jeg kunne bestemme alene hadde det blitt ellinor som jentenavn ihvertfall, men dengang ei... Men jeg er overbevist om at jeg og kjæresten kommer til å finne et navn som jeg kommer til å synes at er verdens fineste navn sammen tilslutt... hehe:)

Vi har to gutter med staute norske navn. På siste gutten ønsker jeg å bruke Viljar, Yrjar, Borgar, Teodor eller Kristaver. Men det er mannen min helt uenig i.Prøver meg på argumentet at siden jeg må gå igjennom en smertefull fødsel så kan jeg bestemme, men det var han ikke helt enig i. Storebrødrene ønsker at han skal hete Linus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...