Can I keep you... Skrevet 27. desember 2006 #1 Del Skrevet 27. desember 2006 Hei Så at du hadde svart på et innlegg lenger ned og du skrev at du hadde måttet bytte til Insulatard igjen pga at Levemir ikke var nok forsket på i forhold til graviditet. Jeg bruker også Levemir (skal bytte til Lantus fordi den virket lengre enn Levemir og ga enda mer gjevn kurve), er foreløpig bare en prøver. Men diabeteslegen min på sykehuset vet at jeg forsøker å bli gravid, og han har ikke sakt noe til meg om at jeg må over på Insulatard igjen hvis jeg blir gravid. Blir bekymra jeg nå. Hadde så mye trøbbel med Insulatard (forsøkte Humulin også med akkurat samme problemene), hadde mye nattlige følinger, tok jeg en enhet mindre fikk jeg skyhøyt bl.s., tok jeg en enhet mer fikk jeg føling. Den virket egentlig som en veldig usatabil insulin. Nå har jeg nesten ikke nattlige følinger, bl.s. er mye mer stabilt og HbA1c er på veg nedover mot 7 ( har ligget mye rundt 8,5 - 9,4 de siste 2 årene) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7562480-til-diabetikermor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Bailey Skrevet 27. desember 2006 #2 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg har også byttet til Lantus pga mye følinger dette er ca ett år siden. Nå er jeg gravid i uke 10, men legen har ikke nevt noe om at jeg må bytte insulintype. Faktisk så har blodsukkeret vært mye mer stabilt så langt ved dette svangerskapet enn det forrige også.. Eneste jeg ikke liker er at jeg ikke merker følingene like godt. Blodsukkeret er jo nå presset mye lavere ned enn jeg har normalt og jeg har målt blodsukker på 1,4 uten nesten å ha følingssymptomer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7562480-til-diabetikermor/#findComment-7564604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
diabetikermor Skrevet 28. desember 2006 #3 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei! Det var overlegen på diabetesavdelingen på sykehuset som sa at jeg skulle gå over til Insulatard igjen. Han trodde ikke Levemir var farlig, sa han, men siden denne typen er så ny, er den ikke nok forska på. Så det var for å være på den helt sikre siden at han satte meg over på Insulatard igjen. Lantus har jeg ikke hørt om før. Jeg var som sagt svært fornøyd med Levemir, så det er litt dumt at jeg måtte bytte. Sånn generelt synes jeg at morgenblodsukkeret er for høyt, og jeg justerer det av og til om natta for å få det ned. Er redd for å ta for mye om kvelden fordi dette gjerne fører til føling. Det er dumt å ha føling når man er alene, men enda verre er det når man har ansvar for små barn. Mannen min reiser tidlig på jobben, så da jeg er alene med to jenter på fem og snart tre år. Han passer stort sett på at jeg er bevisst når han drar, gir meg regnestykker å løse, for eksempel... Heldigvis har jeg ikke vært helt bevisstløs ofte, "bare" fire ganger i løpet av fire år. Den ene gangen var jeg på ferie på ei gresk øy. Det var surrealistisk å våkne opp på sykehuset der. Jeg prøvde lenge å våkne opp fra det jeg trodde var et mareritt, helt til jeg oppdaga at det faktisk var sant... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7562480-til-diabetikermor/#findComment-7569224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå