Gå til innhold

Gutten min begynner i bh etter nyttår - noen som vil være så kjempe snille og hjelpe meg med en liste??? Please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over de beste klærne/utstyret jeg må handle inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!

eg har jobbet i bhg, så kan jo komme med noen tips.. Rekne med barnet ditt er rundt året? Du bør ha regnkle, eller en dress som tåler væte og som er varm. Ullkle, bukse og genser, eller hel dress som kan ha under regnkle. Lue (finlandslue er veldi greie syns eg) og votter som ikkje detter så lett av, og som e greie for barnet å ha på. Noen gode sko bør han vel også få, støvletter kanskje m for inni... Ullsokker t å ha på ute i skoa..

Tøfler til å ha inne...

Dette er bare noe eg kommer på som barna eg ha jobba m har hatt på seg og med seg...

Bare spør om det er noe du lure på...

Skrevet

Holder en knapp på reimatec sine dresser, og luer... gode ullklær er et must også. tenk praktisk når det gjelder andre klær, er ikke godt å gå med stive ola bukser under regntøy f.eks.

Skrevet

hei hei... kan ramse opp det jeg kommer på..

denne årstiden her:

votter.gjerne vanntette, og minst to par, fort at en blir borte eller våt

lue god og varm lue

ullundertøy, stilongs og genser

dress ( kan jo være lurt å ha to tilfelle du må vaske den ene og den ikke rekker å tørke-ikke alle bhg som har mulighet til åtørke for deg)

varmesko ( vann tette og med for)

cherrox ( skal jo helst ikke brukse om det er minus grader)

ullsokker

skiftetøy, ( truser, strømpebukser, bukser, genser, bodyer om han bruker det, sokker ,)

regntøy

hals/skjerf

god tur sekk- det er ganske viktig, spes hvis han er liten, for det er ekstra tungt for små barn å gå om sekken hele tiden sklir den.

Termos til turdager

Matboks

bleier om han bruker det ( ent krem hvis han blir lett sår og bruker bleier)

kuldekrem

ja det var det jeg kom på nå

Skrevet

fo all del husk skifte tøy...

kan være lurt å ikke kjøpr de dyreste ute dressene og regn tøyet fordi barna i b.hagen sliter fort ut tøyet sitt...

Skrevet

jeg jobber i bhg, og har ikke det beste erfaringene med reimatec.... noen har hatt dresser fra rimi, og synes de ofte holder seg bedre... lillegutt er bare 9 mnd, så har ingen erfaring privat.... veldig greit om barna har ullklær fra topp til tå... regn klær til å trekke utenpå er et must... sånt sølevær som er her, så er det sjelden foreldrene vil at barna skal leke i bare reima dressen fordi den da blir skitten og fortere slitt.... men skal du ha en dyr dress vil jeg heller anbefale troll sin, veldig greit med det fleece/ull dressen inni, som kan tas av.... men dette er mine meninger4 og erfaringer.... virker som kvaliteten varierer fra dress til dress innen samme merket og... var vel kappahl sin som ble best i test tror jeg...

Skrevet

Hva bør barnet ha i barnehagen?

-0Ekstra skift: truse, sokker, stømpebokse, undertrøye, genser og bokse.

-1Bleier (dersom det brukes)

Vinter:

-2Varm genser, lue, ull strømpe og 2par votter (gjerne 1 par regnvotter).

-3-Regntøy og støvler/cerokser.

- Barnehagedress gjerne med avtagbart fòr.

Sommer:

-4T-shirt, shorts/kjole.

-5Solhatt el. lignende

-6Solkrem

Fra innerst til ytterst

Når vi har tenkt over hva vi trenger og ønsker før vi skal ut og kjøpe, er det gode sjanser for at vi kommer hjem med klær som både vi og barna er tilfreds med og får glede av. Vi bør også se på fibertype og vaskemetode slik at vi vet hva plagget tåler og om det vil gi oss merarbeid ved vedlikehold.

Skjerf bør man helst ikke bruke da det kan hekte seg fast i for eksempel skliekanten og barnet blir hengende fast. Bruk heller en god hals.

Luer bør beskytte ørene. Når det blåser, må de være vindtette. De behøver ikke være spesielt tykke.

Skal barnet sove i barnehagen?

Dersom barnet skal sove i barnehagen er det viktig at du har med:

-0 Vogn – dersom barnet skal sove ute.

-1 Sengtøy – varm pose.

-2 Myggnetting til vogn

-3 Seler til vogn.

Skrevet

ULLKLÆR FRA INNERST TIL YTTERST.

Dvs. ullongs, ullsokker, ullbody (Janus). Så utenpå strikkegenser, og strikkebukse, og deretter TROLL parkdress. SUVERENT. Viss regnsklær, så gjerne en Janus ullfrottedress under strikkeklærne også.

Altså, ullundertøy, ullfrottedress og strikkeklær-så regnsklær.

ALLE klær må merkes: www.navnelapper.no

To-tre skift av ALLE klær.

2 Ullstillongs

2 treningsbukser

1 vanlig treningsgenser

2 ullsokker (janus)

1 strikkegenser

2 strikkebukser

1 ullfrottedress (janus)

1 strikkejakke viss du har

2 par votter

2 luer, 1 med hals(janus)

1 strikkesokker

1 par viking thermo cherroxer (MYE BEDRE enn vanlige cherrox)

1 par gore-tex vintersko

1 parTøfler/sandaler

1 parkdress

1 sett regnsklær

1 ytterjakke (skogstad??)

Skrevet

Jeg må være trøtt for da jeg leste overskriften trodde jeg det stod: Gutten min vil begynne med BH etter nyttår :P

Skrevet

Hei, jeg har også jobbet i barnehage og vil bare si at det er veldig stor forskjell på dresser. Men den dagen det regnet verst og blåste loddrett og vannrett, var alle ungene klissvåte untatt en som hadde på helly hansen dress av den gamle typen som hun hadde arvet... Så er ikke alltid det er så dumt å kjøpe brukt heller...

Skrevet

Hei igjen dere!

Fikk ikke sjekket svarene før nå jeg.

TUSEN TAKK FOR ALLE DE FLOTTE SVARENE!!!

Helt supert!!!!

Skrevet

Du har fått mange gode svar, så det eneste jeg vil føye til er at det er ikke sikkert du trenger å skaffe ekstra vogn, vinterpose, sengetøy osv. Hør først med barnehagen. I vår barnehage sørger de for alt dette, slik at det kun er klær og bleier vi sender med.

Skrevet

Tjiiihi mammaen til Håvard :o)))

Skrevet

Takk for tipset kreps -76 :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...