Gå til innhold

Vondt pga strekk i ligamentene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt så vondt pga av at livmoren vokser at de har vært hos lege med det?

Jeg har siden lille julaften hatt så vondt på høyre side av livmoren og har etterhvert trodd at det var noe alvorlig galt med meg. Så for meg blindtarmbetennelse og det som værre var. Hos legen i dag fikk jeg beskjed om at det er båndene(ligamentene) som holder livmoren på plass som strekker seg og det kan gjøre så vondt. Var deilig å utelukke alvorlige ting, men fikk beskjed om at jeg nok ville ha disse smertene fremover :(

Det er rett og slett helt forferdelig vondt. Kommer meg ikke opp av sengen, do besøk er et mareritt, ta på sko kan jeg bare glemme. Bare det å gå er veldig vondt.

Er det andre som har opplevd dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

jeg hadde et aldri så lite smertehelvete her før jul hvor jeg hadde mye av det du beskriver. I tillegg brant det skikkelig i lysken på høyre side, og det strålte smerter nedover høyre ben, helt ned til under foten, og det var så ille at jeg ikke kunne gå. I tillegg til "normal bekkenløsning" var dette så jævli at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Til slutt ble jeg stående og gråte på legekontoret, men fikk ikke time før etter nyttår (da sa jeg riktignok at jeg hadde store bekkenproblemer og ville ha henvisning til fysioterapeut, og de svarte med at jeg uansett ikke ville få time hos en fysio før etter nyttår). Jeg took saken i egne hender og kontaktet en kiropraktor.

Kiropraktoren konstaterte bekkenløsning pluss prolaks i nederste ryggvirvel som presset på isjas-nerven. Ikke rart jeg hadde vondt... Etter tre behandlinger er det "bare" bekkenet som trøbler, og med det vet jeg aakkurat hva jeg burde og ikke burde gjøre.

Noen får ekstra vondt i ligamentene, men det er kun på denne tiden at det er så kraftig vekst i de (uke 16-20), så hvis det er det som er feil med deg, burde det avta noe etter hvert. Ta en paracet før du legger deg om kvelden, så får du i alle fall etpar timers god søvn. Det trenger du!

Skrevet

Takk for svar.

Uff, det hørtes ikke godt ut, men bra du tok saken i egne hender og fikk hjelp.

Foreløpig har jeg "bare" vondt på høyre side, men legen regnet med at det ville komme på venstre side også. Hun regnet også med at dette ville vare, men at det ville avta noe etter uke 20.

Har takk og lov ikke fått trøbbel med bekkenet ennå. Skrekken er jo å få det oppå dette her igjen. Er bortimot invalid allerede:(

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

har hatt vondt i sidene i det siste og lurt sånn på hva det kunne være. spesielt om natten kan jeg våkne hvis jeg skal snu på meg pga at det gjør vondt. får vondt når jeg sitter på do samt når jeg skal ha på meg skoa. hver gang jeg må bøye føttene opp til magen. blir jo ganske nervøs når man har så dyrbar last i magen:) så tenkte jeg skulle se innom barnimagen for å se om det var flere som har opplevd noe av det samme. ble beroliget da jeg leste innlegget ditt og om ligamenter. visste ikke at det var noe som het det. har det spesielt på høyre side jeg da. håper det forsvinner av seg selv snart:)

Skrevet

Jeg har opplevd det samme her om dagen. er 13+5 idag og i helgen våknet jeg midt på natta med ekstremt vondt nederst på höyre side.Har ellers ikke hatt noen problemer med graviditeten.

Det var veeeldig vondt, spes hvis jeg beveget meg...dagen etterpå var det der fortsatt, klarte ikke å gjöre noen ting, et helvete å ta sokkene på...

Jeg tenkte også på blindtarmen, og at noe var galt med barnet...Ringte jordmora som var sååå snill og tok meg imot. Hun kjente på magen, prövde å finne hjertelyden men fant den ikke, så vi gjorde en ultralyd og der var nurket, helt stille, men etter en stund begynte h*n å sprelle rundt, hjertet slo fint.

Jordmora mente at det var strekk i ligamentene, det hender visst ofte, noen kjenner det andre ikke...

Jeg opplevde mest smerte på höyre siden og det var akkurat der babyen lå, så vi med UL. men jeg var litt öm på venstre siden også...

Jeg tok det med ro igår, idag er jeg myeee bedre....

Det vvar godt å se barnet, ble beroliget... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...