Gå til innhold

kynnere og maserier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjenner dere forskjellen? Kan ikke kynnere også gi mensmurringer i ryggen? Aner ikke hva det er jeg har for tiden, kynnere eller maserier...ubehagelig og plagsomt er det, synes de er litt vonde også... Hvordan skiller dere dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å gi noe eksakt svar på dette egentlig... men selv har jeg slitt med kraftige kynnere i flere mnd, og kjenner klart at det som kommer innimellom kynnerne nå om dagen definitivt er maserier, og ikke bare kynnere lenger. Her er MINE erfaringer :)

ps: jeg er andregangs...

Maseriene er litt kortere enn kynnerne, sjelden mer enn 30-45 sek. De sitter litt mer i ryggen, og presser liksom magen mer nedover enn kynnerne, som kjennes mer ut som "hold". De har også en annen "kurve" enn kynnerne. Maseriene starter rolig, går opp på en topp, og går ned igjen. Kynnerne kan starte brått, holde det gående i samme stil i flere minutter, og så forsvinne brått igjen. For min del er også maseriene mer smertefulle enn kynnerne. Den viktigste forskjellen er likevel at kynnerne gir seg hvis jeg legger meg ned og slapper av, mens maseriene bare fortsetter uansett hva jeg gjør eller ikke gjør.

MEN jeg vet av de som har smertefulle kynnere, som kjennes i ryggen... så det er ikke akkurat fasiten jeg kommer med her som sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...