Gå til innhold

Svigers har feiret jul uten oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt rart? Greit nok, vi har hatt et par episoder hvor svigermor har gått litt over styr og vi har gitt beskjed, hun har vært fornærmet noen dager, og så har det vært bra igjen. Men å ikke be oss i julen, er ikke det rart? Vi har pleid å gjøre det slik at vi feirer julaften annenhvert år hos min familie og hos samboeren sin familie. Er vi hos hans familie på julaften, er vi hos min familie på 1.dag og omvendt.

I år var det tur til å være hos min familie på julaften, og tok det som en selvfølge egentlig at vi skulle dit på 1.dag. I god tid før jul når vi begynte så smått å planlegge julen, spør samboeren min foreldrene sine om hvordan de har tenkt det i julen. Han får til svar at de skal til søsteren hans som bor 1 time herfra på julaften, og at de skal være der 1. dag også, 2. dag skulle de til noen venner av seg. Jeg syntes kanskje det var litt merkelig, og sambo sa at vi skal nok helt sikkert dit på 3.dag. Men det har ikke blitt nevnt noenting!!!! De dro til søsteren lille julaften, og kom hjem 1.dag på ettermiddagen. Så sambo og jeg var hjemme hos oss selv og stekte ribbe etc alene 1 dag. De har faktisk ikke nevnt noenting i det hele tatt om å være sammen i julen. Vanligvis er det tilløp til panikk om det går over 1 uke uten at de ser jenta vår. Kanskje de forventer seg at vi skal be dem, noe vi sikkert også kunne ha gjort, men tradisjonen er at vi kommer dit, og i år er det nesten som om det hele har blitt tiet ned. Jeg har ikke hørt ett eneste ord om julen i det hele tatt fra dem, utenom fra svigermor : "Det er jo ikke denne julen her som blir moro for deg (til babyen vår på ca 1 år). Det er jo neste år som du gleder deg til!" Det er det som har bltt sagt! Hun mener nok at da er hun ett år større og skjønner mer, men alikvel - jeg synes det er litt rart.

Det hører også til at søsteren m/familie var hjemme hele helgen før jul.

Er det bare jeg som overreagere eller hva synes dere?

Kan det være at svigermor er så fornærmet over ting som har skjedd at hun ikke ønsker å be oss, eller tenker hun kanskje at denne julen er jo ikke så viktig, den husker ikke jenta vår alikvel???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...