Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig? Føler plutselig at magen har "Eksplodert" i størrelse.. Har ikke antydning til vann i fingre/hæl , men begynner jo å lure når vekta stiger så fort.Er i uke 37..

Andre som har opplevd så hurtig vektøkning? Jeg vil ikke at ungen skal bli kjempestor,hjelp! =o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 39 og har opplevd det samme som deg de siste tre ukene. over 2 kg pr uke. har nå gått opp 26 kg tilsammen. synes det er helt skrekkelig, men er ikke noe jeg får gjort med det. spiser normal sunn mat, nesten ikke sukker i det hele tatt.. begynner også å få angst for diger baby.

Skrevet

Tanten min fikk en baby på 5 kg engang..hjelp =)

Jeg spiser forholdsvis sunt i ukedagene,så blir det jo litt uskeiing i helgene da..Og nå som det er jul , ikke minst =o)

Har gått opp 17,5 kg hittil,og ser ikke ut som vekta har tenkt å stoppe enda :)

Skrevet

Det fins de som går opp 5kg gjennom hele svangerskapet, og likevel får pansersvære unger... hurtig vektøkning på slutten kan like gjerne være hormonelt betinget.

Skrevet

ojj.-- =o) får håpe det er hormonene da.. Jordmor sa at hun trodde ungen kom til å veie rundt 3500 gram..men får se =o)

Skrevet

3.5 høres jo perfekt ut :) Selv fødte jeg ei datter på 4kg sist, og har fått estimert mageknøttet til å bli ca 4.2 ved termin... og jeg har ikke gått opp mer enn gjennomsnittet verken forrige eller dette svangerskapet. Vekta mi har forøvrig stått stille de siste tre ukene (er 38+4 idag), til tross for masse vann i kroppen den siste uka.

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har også lagt på meg 2,5 kilo på 15 dager... Var på kontroll i dag og fikk da endelig vekt estimert babyen med ul, og han er nå 3500g...og jeg har 4 uker igjen.....han kommer jo til å bli konfirmant før han kommer ut sier nå jeg....væææææ!!!

Skrevet

Da jeg var hos jordmor for 12 dager siden var jeg omtrent midt på vekstkurven.Skal til legen nå rett etter nyttår,er spent på hvordan jeg ligger an da :) Jeg veide 3200 og sambo 3500 så får håpe babyen tar litt etter oss..Jaja,så lenge han holder seg under 4,5 kg skal jeg nok få han ut.

Jeg tar ikke vekta så tungt, folk sier det er bare magen som har vokst,men jeg vet jo godt at den ikke veier 18 kg.Haha.. Nei jeg skal nok komme meg back in shape uansett :-) Nå skal jeg bare nyte de siste ukene som gravid :)

Ha en fin romjulsdag =D

Skrevet

Hm.. har og 4 uker igjen nå..Håper de sjekker babyen før man skal presse han ut, i tilfelle han er kjempesvær.Får man tilbud om KS hvis han veier nesten 5 kg da tro? Tanten min presset ut en 5 kilos plugg,det var visst ingen fin fødsel i følge min mor..Så man burde vel få velge KS om det var tilfelle..

Lykke til med babyen - den blir vel neppe så stor :))

Skrevet

Stort sett er det hodet som er problemet å presse ut. Hvis hodeomkretsen på knøttet er gjennomsnittlig, men vekta er 4.5 kg kan det gå helt fint å få ut ungen. en trekilos med panserhode kan være MYE verre å få ut!

Skrevet

Det kommer vel litt ann på bekkenet om man får tilbud om ks? jeg vet rett og slett ikke, høres jo ikke så kjekt ut det heller da!!! Tanten min fikk en jente på nermere 5, og det gikk kjempebra ;);) Har også hørt om folk som får babyer på 6 kg hehehehehe. AU sier jeg bare!!!

Vi har foresten termin samme dag, og jeg skal også ha en gutt ;);) Fikk det dobbeltsjekket i dag, så en "kjempepung" på ul, hehehehe ble litt letta da, har kjøpt endel blått kan du si!!!

Skrevet

Huff ja.. Hodet er vel det minst smidige som skal ut.. huffameg..er sprøtt at man skal få plass ! =o)

Skrevet

jeg gikk opp 4kg på 4uker,altså 1kg for uka,men tror ikke den vekta hos jordmora var helt korrekt da..

Skrevet

Har lest at ingen kvinner i Norge idag kan bli tvunget til å føde normalt..Så man kan vel få KS om man nekter å føde..Er vel gode grunner som skal til da,men..

Angelina Jolie og britney og de her kjendisene har jo alle hatt keisersnitt.. De har vel sikkert fått det uten grunn da..Men jeg synes det er fantastisk at man kan føde normalt jeg.. Håper jeg får muligheten til det..Men er han 5 kg så vet jeg ikke helt altså.. =P

Termin samme dag ja,så gøy.. Skal vi se hvem som får først? hihi =D

Har og myye blått,men så godt på ul i uke 20 at det var en gutt, vi kunne se navelstrengen og tissefanten samtidig så det var ikke tvil.

Lurer på om jeg fortsetter å legge på meg så mye de 4 neste ukene.2,5 + 4 liksom, det er jo 10 kg-..hjelp! Nei og nei =o)

Skrevet

Jeg hadde veid meg selv hjemme om morgenen før jeg dro til jordmor,så den stemmer nok den.. Huff :o)

Skrevet

Hehe, jeg veier meg også hjemme om morgenen, liker ikke vekta hos JM, den viser alltid så mye ;););)

Blir spennende å se hvem som blir først ja......;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...