Gå til innhold

5mnd-hvor mye leker dere med dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er mye sammen med snuppa, men vil også at hun skal underholde seg selv litt. hun er ganske flink til å ligge litt, men blir fort utålmodig. Flere?

Skrevet

Siden jeg har ei på 5 måneder og ei på 2,5 år, så er hun nødt til å leke litt med seg selv. Prøver så mye jeg kan å leke med henne, prate, og har henne på fanget når jeg leser for hun eldste. Men, synes det er greit at hun kan leke litt alene og, jeg er alltid i samme rom som henne da. Tar henne opp med en gang hun er litt sutrete.

Skrevet

jenta vår ligger litt selv på gulvet på teppen sin

med leiker eller bare ruller og krabber

mens feks jeg lager mat eller spiser frokost

men kan ikke være aleine i romet

( jeg kan gå ut men ganske kort - )

vi må vare synlige og prate av og til

og sei "hei, vennen min"

Skrevet

Jenten vår er 5 mnd og kan ikke ligge alene, har henne med overalt. Slitsomt, prøver å legge henne litt på gulvet, lekegrinden flere ganger i timen. Eneste stedet hun kan ligge er stellebordet, men der kan hun jo ikke ligge alene.

Skrevet

Gutten min (5 mnd + 1 uke) ligger ikke så lenge av gangen alene, 10-15 minutter kanskje. Det er mest på morgenen at han orker å ligge så lenge alene, utover dagen blir han mer og mer utålmodig, kan ligge alene 5 minutter her og 5 minutter der... Sitter for det meste på fanget.

Har rullet noen uker, men siste uke har han begynt å rulle hele tiden. Stort sett bare fra rygg til mage. Men hater å ligge på magen. Så jeg må være ved ham nesten hele tiden for å snu ham tilbake på ryggen igjen...

Det blri vel bedre når de begynner å krabbe litt, da får de lettere tak i de tingene de vil ha tak i (og vi ikke vil de skal ha?!) :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...