Gå til innhold

Sykemelding???? Samme som skravlesiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt pga bekkenløsning i 12 uker. Først 100%, og så noen uker med 75%. Nå føler jeg at kroppen sier stopp. Har så vondt hele dagen, og er helt utslitt. Føler ikke at jeg har energi til å ta meg av datteren min på 2 år, så nå vurderer jeg sterkt å sykemelde meg 100% igjen når jeg skal til legen 8. januar.

Hva ville dere gjort?

Jeg hadde som mål å ikke ha noen sykedager dette svangerskapet, men ender opp med å være sykemeldt over halve... Det er fortsatt mer enn 3 mnd igjen til termin 8. april.

Jeg går på veggen når jeg er hjemme, men føler at kroppen min trenger å hvile seg, og at datteren min trenger mammaen sin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du spør fordi du har dårlig samvittighet og vil at vi skal si du bør sykemelde deg. Men hvis du virkelig føler det slik, så trenger du ikke andres meninger. Gjør det du føler for. Glem den dårlige samvittigheten og ta heller vare på deg selv...

Skrevet

du har helt rett... Trenger litt støtte her. Jobben vil at jeg skal komme så mye som mulig, og legen virket ikke helt støttende når jeg ville fortsette å være 75% sykemeldt. Virket som om hun trodde jeg burde klare mer, men klarer ikke... Føler at jeg har et ansvar for de på jobben (er avdelingsleder), men familien er viktigst!

Skrevet

Det er helt sikkert! Så er det bare du som kjenner hvor mye du greier. Det er veldig viktig å ta vare på seg selv og kroppen sin. Man har bare en. Så skal du jo tross alt ikke være helt utkjørt når den lille kommer...

Det er klart man har ansvarsfølelse for jobben sin, og det er lett å føle at man forsømmer sin plikt. Men det er veldig få som er uerstattelige. De greier seg nok helt fint uten deg en tid. De må jo greie seg uten deg uansett når du går ut i permisjon. Det er neppe noen som takker deg for det offeret du gjør ved å være på jobb å slite deg ut.

Håper du blir kvitt den dårlige samvittigheten. Ta vare på deg selv for din og din families beste.

Skrevet

Takk for støtten. Jeg trengte det.

Klem fra meg

Skrevet

Hei.

her skal du få et godt råd fra en som har termin omtrent samtidig som deg. jeg har vært mer eller mindre sykemeldt sia august. vært tilbake på jobb og prøvd men det går ikke. jeg kaster opp og er i sjabby form av den grunn. lenge klarte jeg ikke å tenke at dette ble min lest i dette svangerskapet. jeg har en stilling der jeg er leder og har alt ansvar for driften.så kom en kollega til meg og sa: la dæm sykemeld dæ ut svangerskapet. det her e 9 mnd av ditt liv , kanskje det mest dyrebaretia du har. du har 30 år igjen i arbeidslivet. legg arbeidshauet i skapet. og nu må æ bare si at det ikke har vært lett men har visst klart det. jeg har prøvd og prøvd men herregud det går ikke!! har nå fått bekkenløsning i tillegg.

ta i mot sykemeldinga med god samvittighet. det kommer en tid etter fødeslen da du også skal være et fungerende menneske. så æ sir bare: lås arbeidshodet inne i skapet!!

lykke til

Skrevet

Sykemell dæ!!!

Du ska kunne vær i stann til å ta vare på dattra di på to år,-å vær stærk nåkk når lille tassn kommer åsså!!

Æ trur ikke det e nåkka man kan bestæm sæ på forhånn om du ska ha sykedaga i løpe av svangerskape eller ikke...-Ta vare på dæ skjøll,for det e ingen andre som gjør det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...