Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 det blir så mye klumper med varm melk... og blir den for kald er jo grøten kald med engang
♥maxen min♥ Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Synes også det ble så klumpete før, men om du har i melken først og grøten etterpå litt og litt blir det ikke en eneste klump! Lag heller melken litt varm så tar det lenger tid før grøten blir kald!
lærer Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 lurer også på om man kan varme grøten i micro
Sivalur Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Går vel an å varme i mikro såsant den ikke er blandet med morsmelk. (Morsmelk skal ikke varmes i mikro.... ) Men det er viktig å passe på at den ikke er blitt for varm så de brenner seg. Har hvertfall aldri sett noen sted at ikke mme kan varmes i mikro. Jeg bruker en grøt som blandes med vann, da varmer jeg vannet i mikro, ganske varmt, så blander jeg det ut og rører godt og innen den da er ferdig er det passe varmt.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Blir litt feil å si at morsmelk SKAL IKKE varmes i micro. Morsmelk KAN varmes i micro, men da ødelegger man antistoffene i morsmelken, og det er jo ikke farlig, bare litt unødvendig siden det faktisk tar litt tid med pumping og sånn-og så bare ødelegger man melken etterpå. Morsmelk i micro er nesten det samme som mme. Altså i mme finnes ikke antistoffer, og når man tar mm i micro "får" man mme på en måte skjønner..... :-) :-) Så min oppfordring: morsmelk BØR ikke varmes i micro :-) Men det var jo heller ikke spøsrmålet ditt.......
Sivalur Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Takk for utdypende forklaring. De siste gangene jeg har gitt utpumpet mm på flaske, så har jeg varmet den under rennende varmt vann. Går like raskt som å koke opp vann og varme i vannbad. Men kanskje litt uøkonomisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå