Gå til innhold

Blør fra ene puppen og har fått brystbetennelse... farlig? Sammenheng? Penicillin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått brystbetennelse, og greier bare å pumpe ut 20 ml fra den puppen, mot 100 ml fra den andre... blør også ganske mye fra den puppen som jeg har betennelse i, fordi brystvorten er så sår.. Er det en sammenheng? og må jeg ha penicillin for betennelsen? Kan jeg i så fall fortsette å amme?

Skrevet

Jeg har akkurat nå min tredje bb og går på penicillin og ammer. Det har jeg gjort med de to andre også. Tror det finnes penicillin typer som er beregnet på å kunne brukes under amming. Det er veldig viktig å få tømt puppen ved bb,og amming er den beste måten å få tømt den på. Det er også viktig å få rask behandling, så jeg ville tatt meg en tur til legen idag. Legen kan også fortelle deg hvorvidt det i ditt tilfelle kan være en sammenheng mellom bb og blødende brystvorte og evt behandle den også. God bedring!

Skrevet

Det høres ut som om du trenger en antibiotika eller penicillinkur. Dra til legen å be om å få tatt bakterieprøve av melka. På den måten finner man ut om man trenger antibiotika og hvilken type man trenger. Som regel blir man satt på Diclocil eller Ery max.

Det er normalt at melkemengden blir midre i det betente brystet. Du kan trygt amme selv om du blør og har betennelse (høres groteskt ut) men barnet tømmer som regel brystet bedre enn en pumpe klarer.

Det at man blør fra brystvorten fra sår kan bety at såret er infisert (det vil si at det er for mye bakterier i det) og da kan man også trenge antibiotika.

Føler virkelig med deg, det er fælt å ha brystbetennelse og være sår. Fortsatt god jul og god bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...