Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Gutten min er nå 7,5mnd og holder på å få sine første tenner. Greit nok,han har selvfølgelig vondt og dårlig matlyst. Men det som er så rart er at det ser ut som det kommer to jeksler??? To kuler med hvitt inni som begynner å bli skarpe oppe. Litt på innsiden av gommen liksom. Ser nesten rart ut,og kan se ut som om de har tenkt å ligge litt inn i ganen.. Men kan være baksiden på tenner. Er vel ikke normalt at jeksler kommer først??? Melk er så å si umulig å få i han om dagene,på julaften drakk han ca 100ml til frokost, 1. juledag drakk han 80ml.. i går drakk han 70ml som kom opp igjen og i dag har han kun drukket 40ml. Spiser litt grøt og middag da heldigvis. Julaften ville han ikke ha mat etter kl 12 i det hele tatt. Vurderer å gå til legen med han,men er jo ikke noe de kan gjøre ved tannfrembrudd liksom.
Molait Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 vet ikke. om du ikke får i gutten mat hadde jeg kontaktet lege evt. hs og hørt med dem. Har du prøvd å smøre sånn øøhh..dentox..nei..sånn greie man smører på gommene som lindrer?
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Det høres ut som noe de kaller emaljeperler. Det hadde jenta mi da hun var baby. Det er helt ufarlig. Men siden jeg ikke er sikker på om det er det gutten din har, bør du få noen til å se på det.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2006 Takk for svar Fikk legen til å se på det,han kunne ikke si akkurat hva det var,men var hvertfall ikke noe betennelse eller noe farlig Så får håpe lillegutt slipper å ha vondt så lenge da. Hadde jenta di vondt når hun hadde det da Foringsautomaten?
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Jeg husket ikke hvordan formen hennes var, så jeg spurte faren hennes. Han husker at hun hadde litt ubehag: Kløe og sutring.
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Vi fikk forresten svaret hos en tannlege. Verken HS eller barnelegen visste hva det var, så legen kontaktet en tannlege.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2006 Ok Tusen takk for svar,skal se det ann nå ett par dager,hvis han ikke blir bedre eller noe får jeg ta kontakt med tannlege selv. Heldigvis spiser lillegutt godt med fast føde,er bare melk han ikke vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå