Gå til innhold

Å sette seg opp selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har nettopp begynt med det. Men han greier ikke krype/krabbe fremover ennå. Han åler seg da, det har han gjort i en måned nå. Han er 8 mnd nå.

Det jeg har hørt er at det ikke er bra for de å sitte før de kan krabbe/krype. Er det noen som kan forklare meg grunnen?

Skrevet

Har hørt at når de setter seg opp selv så er det greitt. Ikke hørt noe om at de bør vente til de krabber.

Skrevet

Hørt det samme som vildes mamma. Min på 3,5 setter seg opp på fanget mitt og det er helt ok i flge hs og fysiot.

Skrevet

Men det blir jo ikke det samme som å sette seg opp på golvet. Da er det vel en fare for at de blir rompeakere, og hopper over krype/krabbestadiet? Og det er visstnok ikke bra?

Skrevet

Det var godt å høre! Jeg har "tvunget" min baby ned, hun har gjort dette siden hun var 3 mnd, og fysioter sa at det MÅTTE jeg ikke gjøre. Da hører jeg heller på de ekspertene du har hørt det fra! :-)

Nå har jeg brukt litt sunn fornuft og latt henne sitte jeg da...

Skrevet

Min eldste begynte å åleseg fremover på rompa, og gikk da hun akkurat var fylt året.Det gjorde jeg også, har ikke tatt noen skade av det. Hun kan jo krabbe/krype likevel. Gjorde det og ålingen p romåe vekselsvis rett før hun begynte å gå,,,,

Skrevet

Noen barn hopper over krype/krabbestadiet. Dette er imidlertid ikke noe problem.... Å sitte kommer som regel før kryping allikevel så tror ikke det har noen innvirkning på om de hopper over krypingen eller ei....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...