Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Min lille tulle på 2 uker sover et par tre timer, og så er hun gjerne våken en til to timer. Jeg synes dette virker mye for en så liten baby...Er bekymret for at hun ikke får nok søvn i løpet av døgnet. Særlig om natten er hun lenge våken. Hun virker forsåvidt fornøyd når hun er våken da, og gråter lite.
Hoppetussa Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Få til de lengste søvnperiodene på natta framfor på dagen. Min baby har også sovet lite hele tida. Ble stresset av det i begynnelsen, for etter boka sov hun jo altfor lite. Men når jeg slappet mer av, gikk det lettere for begge. Noen babyer trenger ikke så mye søvn, mens andre trenger mye søvn. Regner med at du ser tegn på at hun er trøtt, og at hun får hvile da, er det viktigste. Det jeg husker da hun var bare to uker, var at etter amming og stell tenkte jeg: Oops, hva skal vi finne på nå? Hehe, men etter ei uke hadde vi nok å fylle våkentida med,
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Ja, jeg blir jo litt stressa fordi hun ikke følger boka ;-) Virker som om alle andre bare ammer babyen også sovner den liksom..hehe...Blir jo masse kos og nærhet på meg og snuppa da, men det er jo veldig slitsomt når hun ligger lys våken kl 03 på natta. Prøver å gi henne mest stimuli på dagen, mye dagslys og kos. Godt å høre at noen andre også har våkne babyer da :-) Tar gjerne i mot praktiske råd for snuing av døgnrytme i den grad det er mulig for en så liten tass.
Hoppetussa Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Ja, ikke sant, og jeg føler at de med babyer som sover myefår gjort mye mer enn meg, for snuppa mi sover en halvtime fra kl.12-21 på kvelden nå... Men hun har nå sovet stort sett hele natta da. Det virker jo som om du gjør mye riktig, og prøver å vise at det er dag. Her i huset kjefta jeg på pappan for at han skulle prate med henne da hun våknet om natta! Husk at babyen din er liten ennå, og at døgnrytmen kan endre seg veldig fort.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Hehe, ja går nok litt ut over pappa her i gården og ;-) Men vi prøver så godt vi kan hvertfall. Er jo en usikker førstegangsfødende, og midt oppe i brystbetennelse, ammeproblemer og det hele blir det jo ikke så mye som skal til før man blir stressa. Tusen takk for svar :-)
akt80 & Sara Emilie Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 når hun var så liten som din baby, kunne hun være våken i 6-7 timer! slikt var det og med en vennine sin baby og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå