Gå til innhold

Frykt for fremmede og helst bare være hos mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er 8 mnd. Han har forandret seg slik den siste uken. Sover urolig, spiser lite, skal bare være med mamma. Pappa får ikke trøste han, bare mamma som er god nok. Våkner ofte med et hyl. Kryper etter meg, må se meg hele tiden, går jeg ut av synet begynner han å skrike.

Leste på babyverden.no at dette var normalt i denne alderen.

Noen som har opplevd det samme? Alle rundt meg sier at jeg "duller" slik med han. Er jo litt redd for at hen skal bli en skikkelig mammagutt som ikke vil være med andre. Som bare vil henge i beina på meg og bli bært på.

Noen som har opplevd det samme? Hva gjore du? Fikk han det som han ville hele tiden, tok du han med deg overalt, fikk andre trøste, fikk han komme opp av sengen når han skrek om natten ol?

Synes dette er litt vanskelig.

Skrevet

Snuppa har vært sånn den siste uka. Bare jeg som er god nok for henne. Siden hun ikke krabber enda, ligger hun bare på leiketeppet, men jeg må være innenfor synsvidde. Jeg er streng på dette med sovinga at hun kun får sove i sin egen seng, men nå ligger hun jo på vårt rom. Hvis hun skulle være kranglete på dagtid og ikke vil ligge på rommet sitt legger jeg henne på sofaen med puter og sikring rundt.

Ellers tenker jeg at babyen faktisk er utrygg når hun reagerer osm hun gjør, derfor gjør jeg mitt for å gjenskape den tryggheten, så jeg har ingen problemer med å ta henne med meg over alt.

Skrevet

Jenta mi er bare 5 måneder men har värt slik over en måned, går ikke ann å la besteforeldre/venner holde henne når de kommer. da skal hun först holdes av mamma så litt etter litt kan de andre gjestene holde.

Men har merkt at de som smiler til henne og med en gang *duller* med henne får holde henne uten at hun gråter, så er ikke så lett om noen er *vanlig* og vil komme å holde henne.)

-Men det er jamme så morsomt/sött når de begynner sutringa med underleppa(först d utrykket så uuuääääääääääääää), ofte jeg må snu meg bort å smile for hun blir fornärmet om jeg smiler når hun gjör sånn hehe:)

Skrevet

Hehe, jeg synes også det er litt fint jeg! At hun så tydelig viser at det er mamman som er den viktigste personen i verden! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...