Gå til innhold

Tidskonto/gradert uttak!?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og venter mitt andre barn i august. Planen er at far skal ta ut tidskonto slik at jeg får fødselsstipend fra lånekassen. Men lurer på, i forhold til lånekassen, hvor mange prosent av omsorgen for barnet jeg da må ha? Er det minst 40 eller 50 prosent? Og regnes dette som et gjennomsnit gjennom hele året eller for hver uke. Er det muligheter for at far f.eks har permisjon en dag i uka de første seks månedene og full permisjon de neste seks månedene? Vil det da kalles tidskonto?

Noen som har erfaring angående dette?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dette lurer jeg på også.. Venter på svar angående dette både fra lånekassen og nav.

Her står det jo litt: http://www.lanekassen.no/templates/forskriftsdel____10704.aspx#10705

Men her går begrepet tidskonto frem i stedet for gradert uttak. Har bedt om bekreftelse fra lånekassen om at det samme vil gjelde de nye bestemmelsene for gradert uttak. Men så er det jo nye regler for opptjening av foreldrepenger også (tidligere fødselspenger).. Dama på det lokale trygdekontoret her hevdet at far ikke lenger hadde rett på noe form for stønad når jeg var i fulltidsutdanning. Men jeg leste reglene og markerte med gult de bestemmelsene jeg mente sa stikk i mot det hun sa - så da er det bare å vente i spenning på om hun erkjenner at hun tar feil! Hun innrømmet i hvertfall at hun ikke hadde satt seg så godt inn i de nye reglene, så jeg håper hun snart kommer med et mer positivt svar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...