Gå til innhold

Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man risikere å bli sendt videre selvom man har fødeplass??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hvis det er helt fullt, og det er det nok liten sannsynlighet for at det skal være nå. Hvis der er helt fullt, er det jo ikke så mye de kan gjøre med det.

Det var ei stund de ikke hadde lov til å nekte folk tildelt fødeplass selv om de så det kom til å bli fullt (på grunn av fritt sykehusvalg. tull og tøys!), og da var det mange som ble avvist når det kom for å føde i steden. Heldigvis har de begynt å avvise folk når de søker i stedet, når de ser det kommer til å bli fullt. Så nå skal det være ganske liten sjanse for å bli sendt videre.

Dessuten er vel vi som er her såpass heldige at vi føder litt utafor "høysesongen" , er vi ikke? Mener å ha hørt det.

Skrevet

Ja det kan man... dersom det er veldig mange fødsler der akkurat når du kommer.

Ullevål er imidlertid sterkt forbedret i forhold til for et år eller to siden. Fritt sykehusvalg gjorde at ca 6000 førte opp Ullevål som ønsket fødeplass. De har plass til ca 4000 såvidet jeg husker... Ergo ble veldig mange avvist.

Nå har Ullevål fått en slags dispensasjon som gjør at man må søke selv om det er fritt sykehusvalg..

Ergo gir de plass til bare ca 4000 - og dermed er det jo langt færre som blir avvist.

Hvem de gir plass til avhenger av termindato.

Men... bommer nurket ditt på termin, og mange andre også blir fødeklare samtidig som deg kan du risikere å bli sendt til et annet nærliggende sykehus.

Håper det var oppklarende :o)

Skrevet

Men, jeg er med i mor / barn undersøkelsen, og den er det vel bare ulevål som fører eller? Da skal de jo ta prøver av navlestrengen etc... Da kan man vel ikke bli avvist?

Skrevet

-Mor-Barnundersøkelsen har de mange flere steder, så det er ingen grunn, desverre. Håper du får føde på Ullevål da!

Juleklem fra

Skrevet

Vet ikke hvor ofte det skjer, men du kan bli sendt videre til andre sykehus. Som jeg skrev i et innlegg lenger ned på siden så kjenner jeg ei som fikk fikk beskjed om at det var fullt både på Ullevål, Rikshospitalet, Bærum og SiA og måtte kjøre til et annet fylke. Tror ikke det har noen betydning om du er med i Mor og Barn undersøkelsen, er det fullt så er det fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...