Gå til innhold

Alkohol mens man prøver å bli gravid.....????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vet ikke riktig om dette er det rette stedet å spørre, men prøver jeg :o)

 

Har sluttet på minipillen (carazette) fordi vi skal prøve på nummer 2 fra nyåret. Da vi prøvde på nummer 1 rørte jeg ikke alkohol da vi prøvde (bortsett fra når jeg hadde mensen) ettersom man jo ikke oppdager graviditeten før man er litt på vei. Har tenkt å gjøre det samme nå og Nyttårsaften skulle jeg ha den siste festen. Har en liten en så jeg fester (nesten) aldri så jeg tenkte at denne dagen skulle det være deilig å slappe av med litt vin.

 

Men...så glemte jeg å tenke på dette og vi hadde ubeskyttet sex.

Sluttet på minipillen for litt over 20 dager siden og har ikke fått mensen så jeg vet ikke helt hvor lang tid det tar å komme i gjenge igjen.

 

Ville dere fortsatt festet på Nyttårsaften (tenker det blir ca 1 flaske vin den kvelden), redusere festingen til et glass eller to eller droppe den helt.

Er så usikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bli "gravid" før du er det er mitt råd.. Tror det kan fort lage mer stress enn det er vært...

Men du trenger jo ikke å drikke deg helt under bordet heller da.. ;-) siden du vet du prøver mener jeg.. men det høres ikke ut som det er det du har tenkt til uansett da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:)

 

Jeg hadde fortsatt som før inntil det motsatte er bevist:)

Kos deg med vin på nyttårsaften du:)

Godt nyttår!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke drukket alkohol. Selv har jeg ikke rørt alkohol fra det tidspunktet vi bestemte oss for å prøve å bli gravide. Slik har det vært i begge mine svangerskap.

 

Jeg vet med meg selv at jeg aldri ville tålt den angeren jeg ville fått dagen etter, og uvissheten over at jeg kanskje hadde påført mitt barn en skade. For meg er tryggheten uendelig mye mer verdt enn den ene flaska med alkohol. Den kan jeg jo drikke når som helst ellers i livet. Gravid er jeg jo bare noen få ganger.

 

Det finnes flere gode alkoholfrie alternativer til vin. Til og med alkoholfri musserende. Så hva er da problemet? Betyr den ene flaska virkelig så mye for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil drikke så gjør du det!! Du vet jo aldri hvor lang tid det tar før du blir gravid. Så jeg slutter meg til hun som sa at man skal ikke "Bli gravid" før man er det.

 

Dessuten så deler man ikke blod (morkaka "brukes ikke) før i uke 8. Og før det er det plommesekken som gir embryoet næring, og den er jo ikke i "kontakt" med deg, så da blir det jo ikke påvirket. Når man er en prøver så venter man ikke så lenge etter IKM, hvis etter i det hele tatt, på å teste, så da vet man det jo veldig tidlig :-)

 

Sier bare:

 

SKÅL!!!

 

Men man trenger, som andre også sier, ikke å drikke ekstremt mye da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Da er Nyttårsaften og feiringen over.

Nippet til et lite glass rødvin til maten for kosen og smaken sin del, men drakk bare halve (tre, fire slurker). Hadde en flott feiring. Tror ikke jeg er gravid (over 90%sikker), men nå har jeg verdens beste samvittighet om jeg skulle være det :o) Det var jo slik jeg praktiserte det med nummer 1 så det ble til syvende og sist det som føltes riktigst. Vin er slett ikke viktig - hva er et glass fra eller til mot god samvittighet og vissheten om at man setter de små først helt fra starten?

 

Takker så mye for innspill.

Godt Nyttår til dere alle :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...