Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Hmmm , i dag har jeg hatt en usedvanlig slapp dag... ligget på sofaen det meste av dagen og sløvet, sovet litt også... Tror jeg har kjent 10 spark i løpet av hele dagen... og det er vel ikke helt spark heller, mest det at hun rører på seg inni der... Kjenner et kne eller en fot sveipe over magen liksom..... Har egentlig hatt det slik flere ganger, og vært på føden og sjekket to ganger tidligere... Blir likevel skitnervøs... noen flere som har erfaringer med "lite liv". Kjenner jo at hun hikker et par ganger i løpet av dagen, så synes liksom det er rart at hun beveger seg mye uten at jeg kjenner det også... Hilsen fra overnervøse meg...
LisaColli Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 hvilken uke er du i? det blir jo trangere der inne, og sparkene blir mer som glidende bevegelser. jordmora mi sier at man SKAL kjenne liv hver dag. går det en dag uten noe som helst liv, skal man ringe føden. skjønner at du bekymrer deg, har hatt slike dager selv, men du har jo kjent bevegelse da:) men selvfølgelig, du vet best selv. ring heller en gang for mye
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Er 32+5 , vanlig at det blir annerledes liv da? Synes jeg finner så lite informasjon om sånne ting på nettet... Har jo så absolutt kjent liv i dag... synes bare det er så lite...
LisaColli Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 det er vanlig å kjenne litt mindre ja. og ikke de typiske sparkene. jeg er i uke 36 nå og jeg kjenner nesten aldri slike spark. bare en fot som flytter på seg, og glidende bevegleser. litt roligere. og en del hikking da:) tror ikke du har noe å bekymre deg for jeg:) så lenge du kjenner liv hver dag! men er du i tvil, så kan du jo snakke med jordmora di, eller føden.
2_TETTE Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Lurer egentlig veldig på dete selv. Forrige svangerskap kjente jeg masse liv og spark 5-6 ganger daglig, men nå er det sååå stille. Kjenner noen få bevegelser i løpet av dagen. Men syntes det er såååå lite og er bekymra. Også vært på sjekk på føen en gang men alt så normalt ut bortsett fra at den sparket ikke noe mer der for å si det sånn. Kan noe være galt? (er i uke 30)
LisaColli Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 hvert svangerskap er forskjellig. det er ingen her inne som kan si om det er noe galt eller ikke, så hvis du er nervøs og tror det er noe galt, bør du ringe føden! lykke til
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Lite liv er hvis du ikke kjenner 10 bevegelser i løpet av en to timers periode der du vet at babyen vanligvis er våken og aktiv.. Du kan lese mere på http://www.telltrivselen.no/ Og det er vanlig at sparkene avtar og blir glidende bevegelser, siden babyen vokser og får for liten plass til å sparke på etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå