Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med et fornuftig svar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jenta på 19 år som har en del spørsmål jeg lurer på. Jeg har i det siste 3mnd ikke hatt menstrasjon. Jeg har fått mye strekk merker noe jeg ALDRI HAR HATT FØR. Jeg har også fått veldig store bryster den siste mnd. Jeg har gått opp to og en halv str. Jeg har også fått veldig mange store strekk merker på dem. Jeg er også palget med mye smerte uneder venstre ribbbein hvis jeg sitter for lenge. Dette blir bedre når jeg strekker meg ut. Jeg og min mor synes også vi kan se litt antydning til mage på meg. Jeg synes dette er underlig. Jeg har også noen få ganger kjent at det er noe inni magen min som bobler på en måte...Hmm.. Jeg har vært hos legen for en mnd siden han sa at alt så greit ut, og jeg har tatt graviditetstester men er likevel usikker. De tok bare en underlivsultralyd og sendte meg hjem, og jeg sitter igjen med mange sprøsmål.. Kan dem se på en underlivsultralyd at en er gravid? (noen sier man ikke kan det) Jeg har også andre palger som vondt i ryggen, mye hikke, litt halsbrann og sure oppstøt.. Kan jeg være gravid. Tusen takk for svar ang dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du høres veldig gravid ut, men når du tar UL nedenifra skal det ikke være noe problem å se at du er gravid.

 

Men hvis du har tatt graviditetstest så vil jo den fortelle om du er gravid eller ikke. Har du fått negativt resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. I mine ører høres det ut som om du er gravid. Søstra til venninna mi var 5 mnd på vei før de oppdaga det, da hadde hun tatt flere tester som var negativ. De kan se om du er gravid ved å ta en innvendig ultralyd. Jeg ble sendt til det for å få det konstatert.

Men jeg synes allikevel at du bør kontakte legen din en gang til, for de må jo finne ut av det.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tatt tester men de var negative mange av den, da min mor var gravid med min 5 år gammel bror så de det ikke på underlivsultralyd. Jeg blir sprø av dette og det plager meg veldig. føler liksom at legen gor litt blanke i det, og det tar kenkken på en å ha det sann. jeg er totalt forandret kroppslig og innvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis graviditetstestene er negative og underlivsultralyden viser at du ikke er gravid, da er du ikke gravid.

 

Dersom du faktisk var gravid, ville du altså vært tre måneder på vei. De fleste symptomene du beskriver, er symptomer du ikke får før mye lenger ut i svangerskapet. Det er svært, svært få førstegangsgravide som kjenner antydning til liv i 12. uke. Det er svært uvanlig å få strekkmerker på puppene av graviditet allerede etter tre måneder. Og smerte under ribbeinet er ikke noe du får før babyen er så stor at du snart er fødeklar. Da snakker vi syvende-åttende-niende måned. Det samme gjelder vondt i ryggen. Det kommer av at vektbalansen forrykkes, og det gjør den ikke før du er høygravid.

 

Hvis du har gått opp i vekt helt generelt (jf størrelsen på klærne dine) er det ikke rart at puppene vokser eller du får mage. Og når huden strekkes, kan man få strekkmerker.

 

Jeg synes du skulle stille deg spørsmålet: Hvorfor ønsker jeg så sterkt å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kommentar til deg ennaH, jeg er 8 uker på vei, og har fått strekkmerker på puppene, for de vokste 1og 1/2 størrelse på 2 uker, så strekkmerker er ganske vanlig. Vondt i ryggen har jeg også, ikke på grunn av forrykket vektbalanse, men jeg pleier også å ha vondt i ryggen når jeg har mensen, så jeg kobler det til at livmoren vokser.

 

Til hovedinnlegger, jeg har ikke hørt om noen som har gått 3 mnd gravid og ikke fårr positiv test, men underligere ting har hendt!

 

Vil anbefale å ta kontakt med legen igjen, eventuelt bytte fastlege hvis du føler at din nåværende lege ikke tar deg alvorlig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...