Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter er 20 mnd, om er hun opptatt av noe viser hun ingen oppmerksomhet når hun tisser på gulvet. Det tar jeg som et tegn på at hun er langt ifra klar til potte.

min eldste datter insisterte på å tisse på potte på samme alder og var tørr dag og natt i en alder av 2 år og 2 mnd.

så du må bare prøve deg frem for hva som er riktig. ellers er jo sommeren en fin tid til avvenning av bleier. mindre klesvask blir det også på den årstiden.

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke begynt nå - de aller fleste slutter jo ikke med bleie før rundt 3-års alderen.

Det er klart du kan sette fram en potte han kan sitte på, men trening ville jeg ikke begynt med.

Min eldste viste ikke noe interesse for å gå på do før ett par måneder før han ble tre år, så vi begynte heller ikke med do-trening før det. I løpet av to uker ble han tørr - både dag og natt.

Vi kommer til å gjøre det samme med minstejenta - synes det er viktig at de viser interesse for det selv.

Gutter slutter ofte senere enn jenter også, så jeg ville ikke hatt så store forhåpninger enda.

Lykke til med hva enn du bestemmer deg for=)

Skrevet

Her er jeg også helt blank.. noen som har noen gode lenker der jeg kan lese om pottetrening generellt?

Min sønn på 22 mnd har begynt å be om "bytte bleie" når han har laget bæsjebleie. Betyr det at han kunne lært å bruke potte?

Skrevet

Jepp, jeg vil også vite litt mer om hvordan man gjør dette! Har også en på 19 mnd, og han sier ikke fra på noen som helst måte før han gjør noe.. Tenkte å prøve litt til sommeren, men mulig det er for tidlig...?

Skrevet

Datteren min har sittet på doring siden hun var 10 mnd. Jeg har aldri presset henne, men hun har selv hatt lyst til det. I perioder er det veldig gøy, men så kan det gå to mnd. før hun vil sitte på do igjen. I perioder der hun er flink til å gå på do gir hun beskjed. Ikke alltid, men noen ganger. Hun har f.eks. flere ganger sittet i badekaret og villet opp fordi hun har måttet tisse. Det samme gjelder hvis hun har gått uten bleie inne. Men det har kun vært et fåtall ganger hun har gitt beskjed når hun har bleie på. Da har det helst vært fordi hun skal bæsje. Noen ganger har jeg satt henne på do når jeg ser hun begynner å trykke. Hun er kjempe stolt når det kommer noe i do:-)

Hun blir 2 år nå på nyåret. Nå er hun inne i en periode der hun ikke vil sitte på do. Men det er helt greit, plutselig vil hun igjen. Tenkte å prøve litt mer bevisst til sommeren når hun er 2 1/2 år. Så får vi ser. Jeg vet jo at hun kan.

Så min anbefaling er å la barna prøve når de vil . Så blir de vandt til det, og det er ikke så skummelt.

Lykke til

Skrevet

Takker for svar fra alle. Jeg har ikke tenkt å begynne "trening" enda, men det er greit å vite litt rundt dette. Er hjemme hos mamma å de på ferie å i dag ville faren min prøve. Å joda; lillegull både tisset og bærsjet han;). Virket som han likte det..haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...