Gå til innhold

Maserier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det? Hvordan skal jeg vite forskjellen på maserier og ordentlige rier når jeg ikke har hatt noen av delene før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å kjenne seg sikker på noe man ikke har kjent før, ja. Det viktigste kjennetegnet på rier er vel regelmessigheten. Ta tiden mellom hver gang du kjenner et eller annet, og tikker det mot et fast tidsintervall mellom hver gang -f.eks seks minutter mellom hver gang, så er det sannsynligvis rier. Men det med maserier.. er ikke det det samme som ineffektive rier da? Dvs ikke mulig å vite forskjellen før en jordmor/lege har sett om det blir noe åpning pga riene. Jeg er ikke helt sikker. Selv nå som tredjegangsgravid er jeg ikke helt trygg på at jeg vil kjenne igjen riene når de kommer. Satser på klokka som hjelpemiddel denne gangen også :)

Skrevet

jeg er også førstegangs, og har ikke hatt rier enda;)

har gått med kynnere siden uke 15 og forrige uke hadde jeg noe som IKKE ligna kynnere og gjorde VONDT! ringte føden, og fikk beskjed om å sette meg i badekaret. hvis det ga seg litt da, var det nok bare maserier sa hun, noe som stemte da jeg hadde det en uke i strekk og så stopp:)

(har termin på lørdag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...