Gå til innhold

Hjelp, noen som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillepia mi er 26 dager nå og jeg holder på å bli gal. Hun sover stort sett hele dagen og er våken halve natta. En annen ting og det er det som gjør meg gal er at om kvelden/natta så skal hun ha pupp veldig ofte. Av og til hver time over flere timer. Får jo nesten ikke sove når hun holder på slik. OG hun bruker puppen som smokk i tillegg...jeg får henne ikke til å ta smokk da hun brekker seg og spytter den ut igjen med det samme.

Kan jeg ha for lite melk i og med at hun pupper så ofte på kvelden/natta? Bør jeg prøve å gi henne mme for å se om det blir bedre? Jeg må nesten sove litt da jeg har lillegutt på 22 mnd hjemme sammen med oss, så jeg kan ikke legge meg hver gang hun sover på dagtid. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillesnuppa mi på 8 uker var også sånn, men snudde mer om mer på døgnet etterhvert. Nå får hun en flaske med mme klokken elleve om kvelden og sovner rundt midnatt. Og så vil hun ikke ha pupp før rundt klokken fem og rundt klokken åtte.

Vet ikke om det var mme som gjorde utslaget, men alt ble i hvertfall mye bedre etter det :))

Skrevet

Huff...

Vil bare si: det blir bedre! Virker håpløst sikkert, men det er sant.

Hold ut!

Skrevet

Men ammer du henne resten av tiden da og mme bare på kvelden?

Skrevet

før du prøver mme så prøv puppemelk på flaske,, altså som du pumper;) det kan funke det også;)

Skrevet

Sånn har det vært og er til tider enda her også.Jenta er litt over 5 uker.

Hun suger ofte på kveld,og er generelt urolig på kveldstid.Så jeg trodde jeg hadde for lite melk,og ga henne litt mme på kveld noen dager.Men,det var nok ikke det som var problemet,for hun drakk veldig lite,og sov ikke noe bedre.

Her var det nok mer at hun ville og vil ha nærhet og kos+litt mageproblemer i tillegg.

Skrevet

Ja jeg ammer resten av døgnet, men gir mme som siste måltid klokken 23. Velger bevist å gi mme og ikke mm på flaske, siden mme skal være mettende lenger. Etter at jeg begynte med dette tok det ikke mange nettene før hun sov flere timer sammenhengende. Som sagt sovner hun rundt midnatt og våkner så å si aldri før etter klokken 5 en gang. Da er det pupp og vips så sovner hun igjen i noen timer.

Og etter at jeg begynte med mme så sover hun ganske tungt, så jeg våkner faktisk ikke av et eneste pip fra henne før det er pupp igjen og jeg sover veldig lett!!

Skrevet

hei hei.. har en liten på på 7uker, og hun var også sånn i starten at hun brukte puppen som smukk og brakk seg- skikkelig- av smukker for de var for lange og for store, men på apoteket har de en smukk i ren naturgummi-chicco heter den og den tok hun, eneste hun vil ha enda. den er stygg og ser gigantisk ut, men den delen av smukken som er inni munnen er mye mindre enn andre smukker. Og det ble ny hverdag med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...