mamman te Vetle og Alma Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 Bare et lite tips, om du har sopp i underlivet når fødselen nærmer seg, så gjør noe med det!! Det er stor sjanse for at det smitter over på den lille under fødselen. Mitt lille gull fikk det i munnen, og ergo jeg det på brystvortene, og dette er vondt altså!!! Svir og stikker skikkelig og forferdelig vindt når han tar de første takene!!! En annen ting om amming også, det er ikke for alle den kosen alle snakker om, jeg har hatt skikkelig vondt og lang tid tar det før den lille blir mett! Men dette blir bedre etterhvert, de sier at man må la det gå seks uker før ting beg å stabilisere seg.
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Men sa de på barsel at det var fordi du hadde sopp nedentil at babyen ble smittet? Gutten min fikk oxo sopp og videreførte det til meg, så vet at det er plagsomt.. Men e hadde ikke sopp nedentil da (heldigvis).. Og det med amming, har du helt rett i. Alle tror at det bare er å legge ungen til puppen så er alt i skjønneste orden, de fleste tenker ikke over at nesten alle får problemer med ammingen, spes med nummer 1. For ikke å snakke om kolikk.. osv..... Håper at alt ordner seg for deg:) E måtte gi meg etter 1uke, fordi han ikke ville suge ordentlig. Pumpet alle måltidene i 3mnd, ogf DET tar på pluss vaskingen og steriliseringen av flasker som ingen ende har..
Piraka Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Heia og god jul Jeg venter nummer tre i januar/februar og fra de forrige barseltidene mine, kan jeg godt skrive under på det med amming. Men det var lettere andre gangen da, for da var jeg mer forberedt. Det gjør nok ikke like vondt for alle da. Husker romkameraten min på sykehuset. Hun hadde melk i overflod i motsetning til meg og hun hadde ikke vondt. For henne gikk det som en lek helt fra begynnelsen av. Jeg slet mye og måtte gi morsmelkerstatning i tillegg til morsmelk de første to månedene for at det skulle bli nok næring. Med nummer to gikk det mye fortere i orden og da fikk jeg til å fullamme hele tiden. Hjalp nok å vite at jeg kunne. Første gangen følte jeg at kroppen min motarbeidet meg. Andre gangen visste jeg at ting ville ta tid og var mer avslappet + at kanskje kroppen var mer forberedt? Jeg fikk jo ungene med 20 mnd mellomrom og det skal hjelpe på ammingen andre gangen dersom man får ungene tett. Vet ikke om det er noe i det, men det hjalp for meg. Selv om det gjorde like vondt i begynnelsen begge gangene da. Men det er helt sikkert. De to første månedene med en nyfødt er de hardeste. Jeg kan ikke fatte hvorfor ikke pappaen kan få pappapermen sin like etter fødselen. Det er jo de seks ukene forbeholdt mor som mor virkelig trenger far. Å det hadde vært deilig å hatt pappaen der på dagene til å bysse og bære barnet de ukene! Men vi er iallefall heldige som har god oppfølging fra helsesøster. Hadde aldri klart meg uten hjelpen derfra, med råd om å gi tillegg og lån av brystpumpe. Du skal være stolt, Desembergull, for tida du går gjennom nå. Og det blir faktisk lettere etterhvert og det er ikke noe nederlag å måtte gi morsmelkerstatning heller dersom det kommer til det.
Piraka Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 NB! Det om sopp: Det er kjempevanlig at babyer som ammes får sopp i munnen. Har ikke noe med underlivssopp å gjøre. Kan skje når som helst i løpet av ammeperioden.
jools Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Er det ikke trøske de kaller den soppen de kan få i munnen? Trodde det var nokså vanlig?
Mrs. Bouquet Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Hæ??? Når det gjelder dette med ammingen så har jeg ikke hørt om en eneste førstegangsgravid som tror at det skal bli noen dans på roser. Hvor kommer det i fra i så fall, at dere trodde det? Har ikke hørt annet en skrekkhistorier når det gjelder amming!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå